Deze Topic wegens de zijsprong in de Topic........ Hebben wij de plicht om te leven.
Tenzij het een "te gewaagde" Topic is.
Ben heel benieuwd naar de reacties !
Eenieder heeft recht op leven, eerbiediging van zijn fysieke integriteit, vrijheid en veiligheid. Niemand mag ter dood worden veroordeeld of worden blootgesteld aan martelingen, onmenselijke of vernederende straffen of behandelingen.
Zoals de natuur in elkaar zit hebben dieren geen enkel recht om te leven, immers ze eten elkaar allemaal op om zelf te kunnen overleven. dat heeft de mens niet bedacht.
Niet zodat de mens kan overleven, want deze wereld en dit universum draaien niet om de mens, die vanuit evolutionair oogpunt bekeken een toevallig bijproduct is. Wel is het zo dat de mens pas kán overleven als er voldoende resources zijn, waaronder voedsel.Zou men kunnen stellen dat de dieren en de planten er zijn ...... omdat de mens zou kunnen overleven ?