goed punt, foutje bij invoeren van de formule. ik zal het vanavond even aanpassen. alleen zou het resultaat dan 2.pi.F=188 x zo groot worden, dus ca 49 watt. mijn versterker is maar 40 watt en die luidsprekers hebben maar een paar% efficiency. Dus dat kan niet kloppen lijkt mij.OOOVincentOOO schreef: ↑di 17 jun 2025, 10:24 In formule WNVL staat \(\omega^2\) (kwadraad) zie ik niet terug bij HansH.
Dat zal zeker niet kunnen inderdaad. is ook gelijk de reden waarom een basluidspreker veel groter moet zijn dan een midden en hoog speaker zodat nog wat vermogen geleverd kan worden bij de laagste frequenties. maar qua uitwijking kan die natuurlijk nooit groter zijn dan wat bij het vermogen hoort wat de versterker kan leveren gegeven het rendement van de speakers.
Kan iemand mij antwoord geven?OOOVincentOOO schreef: ↑di 17 jun 2025, 16:07 Dient men ook de effectieve waarde \(I/\sqrt{2}\) mee te nemen. Ervan uitgaande dat het een sinus is?
in de formule staat 'maximale uitwijking (amplitude) ' dat duidt op piek waarde, maar ik heb de bron niet van de post.OOOVincentOOO schreef: ↑di 17 jun 2025, 18:17Kan iemand mij antwoord geven?OOOVincentOOO schreef: ↑di 17 jun 2025, 16:07 Dient men ook de effectieve waarde \(I/\sqrt{2}\) mee te nemen. Ervan uitgaande dat het een sinus is?
Dank voor je reactie. Hoopte echter te weten te komen of de effectieve waarde relevanter in deze situatie.