Puzzel Puzzels
Professor Puntje
Artikelen: 0

Frederic Schullers omvattende theorie

De video-lectures van Frederic Schuller vind ik subliem. Daarom heb ik nog weer eens gezocht of er meer van hem in boekvorm verkrijgbaar is. Maar nu blijkt hij samen met zijn research team aan een omvattende fysische theorie te werken:

Ik heb nog niet het hele interview uit gekeken maar het ziet er heel interessant uit. Ik begrijp echter lang niet alles ervan - wat denken de kenners hiervan? Sorry voor de reclames tussendoor.

ads

Steun Sciencetalk Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

R_Bena
Beheer

Re: Frederic Schullers omvattende theorie

Om interessante video's voor een breder publiek toegankelijk te maken op Sciencetalk kunnen ze ook hier geüpload worden:

uservideoupload?sid=74f6eb7a0a2fd2a2fa9f92c2e76ee567

Waarna ze hier zichtbaar zullen zijn:

alluservideo

Er dient dan nog wel 'embed'in de url gezet te worden, en 'youtu.be' dient 'www.youtube.com' te zijn.

Dus in plaats van de normale url:

/youtu.be/Bnh-UNrxYZg?si=Y0S7DCoKDDTOkUGt

Wordt het in dit geval:

https://www.youtube.com/embed/Bnh-UNrxY ... oKDDTOkUGt
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Professor Puntje

Ik heb de video nog niet helemaal uitgekeken (want is nogal lang!), maar tot nog toe lijkt die me zeer geschikt voor alluservideo. En des te meer omdat omdat Schuller iets nieuws te vertellen heeft over waar hij met zijn team mee bezig is.
Professor Puntje

Plaatsing op alluservideo is mislukt.
R_Bena
Beheer

Professor Puntje schreef: ma 25 aug 2025, 11:14 Plaatsing op alluservideo is mislukt.
Waarom? Dat zou niet moeten gebeuren als de juiste url gezet is. Of er was iets andere gaande....
R_Bena
Beheer

Zoals het staat bij het uploaden:

Gebruik ajb altijd dit format voor het uploaden van video's: https://www.youtube.com/embed/7viDDmWbs ... _4hhTUkzhn
flappelap

Leuk kanaal, maar ook vol met clickbaits en hypes. Persoonlijk ben ik wat murw geslagen door al die claims van revolutionaire allesomvattende theorieën.
Professor Puntje

In het interview zelf is Schuller er ook veel bescheidener over dan de titel van het interview doet vermoeden. Naar zijn lectures op YouTube te oordelen is Schuller zeer serieus bezig, en beslist geen crackpot.
Professor Puntje

Wat betreft het plaatsen van de video op alluservideo weet ik niet wat ik fout gedaan heb, en ik zie ook niet hoe ik er nu nog iets aan kan veranderen.
R_Bena
Beheer

De link moet beginnen met https://www.youtube.com/embed.

Bij 'mijn video's' kun je het verwijderen. En dan opnieuw plaatsen met de juiste link.
Professor Puntje

Plaatsen video is nu gelukt.
R_Bena
Beheer

Mooi zo. Nu de activiteit de laatste maanden toegenomen is kunnen we dat hopelijk vasthouden en wellicht nog meer mensen aantrekken met interessante geposte video's.
Professor Puntje

Ja - dat is ook mijn hoop. Met een te klein aantal leden raak je op zeker moment uitgepraat. Er moeten liefst nog wat nieuwe leden bij.
Professor Puntje

Hier een publicatie over Schullers aanzet tot een nieuwe gravitatietheorie: https://www.worldscientific.com/doi/epd ... 58251_0091

Ik begrijp daar niet veel van (gaat me boven de pet), maar de kenners hebben er mogelijk wel iets aan...

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Bekijk product

Regeneratie

Het biedt een verrassende omkering van de klassieke logica: in plaats van eerst de zwaartekracht - via de Lagrangiaan - voor te schrijven en daar vervolgens matter‐velden in te introduceren, plaatst hij de materiedynamica op de voorgrond. Vanuit de actie van de materie kan men, onder bepaalde ‘mild physical conditions’, systematisch de zwaartekrachtslagrangiaan afleiden l.

Wat dit bijzonder maakt is dat verblijf binnen dit raamwerk nieuwe vragen opent. Vragen die in traditionele zwaartekrachttheorieën gewoon niet gesteld konden worden, zoals over relatie tussen materiekinematica en causale structuur van de ruimte‐tijd.

Het concept van ‘gravitational closure’ dat de materierelevantie omvormt tot een consistentievoorwaarde (de zwaartekracht moet passen bij de materiedynamica) is een krachtige stap richting een ‘geometrie die voortkomt uit materie’, in plaats van andersom.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in alternatieve zwaartekrachttheorieën, methoden voor modificatie of generalisatie van Einstein’s theorie, biedt deze benadering een solide, wiskundige weg, en misschien zelfs concrete calculatiemiddelen om nieuwe modellen te exploreren.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Relativiteitstheorie”