Vrije tribune!
Het gaat mij niet enkel over escalatie bij beginnende oorlogen, maar algemeen over escalatie tussen mensen / groepen over meningen, houdingen, oplossen van problemen enz .... zelfs bij echtelijke ruzies.
Moderator: Rhiannon
Als ze dat konden, dan waren er niet tig onbeduidende boeken geschreven over hoe ze dat zouden moeten doen. Dan hadden ze dat wel uit zichzelf gedaan.Een mens kan wel zijn emoties onder controle
Welnee, het vergt simpelweg enkel een verschuiving in de machtsverhoudingen. Empathie heeft daar niets mee te maken. Pak je een mens z'n macht af, dan is ie gehoorzaam en dociel. Dan wordt ie ineens een héél aardig wezen.dat dat moed, durf, wil en empathie vergt is vanzelfsprekend.
O man, je wilt niet weten wat er achter de coulissen plaatsvindt, onttrokken aan het zicht, achter de façade. Eén en al ellende.Moest U wat dat betreft gelijk hebben zou de wereld er nog vreselijker uitzien, zowel tussen partners, als tussen groepen, als
tussen gemeenschappen, als tussen landen.
Tuurlijk. Waar heb ik anders beweerd? Ik hoop dan ook dat ze met argumenten komen, in plaats van wild om zich heen te slaan.Ik hoop dat U zich wilt / kan indenken dat er personen zijn met een afwijkende visie dan die van U.
Omdat het gebaseerd is op natuurgetrouwe wetten, dus hoe de zaken écht in elkaar steken. Zoals David Attenborough naar dieren kijkt, zo kijk ik naar de mens en diens relaties. Dat is de meest waarheidsgetrouwe manier om ernaar te kijken.Waarom zou uw visie waarheid - getrouwer zijn dan die van een ander?
Als ie al wordt vermeden, dan is dat niet omdat jij er controle over had.Een conflict vermijden is wel nodig en niet onvermijdelijk
Het is wel te stoppen, maar niet door jou.het is niet te vermijden en niet te stoppen !
Bedoel je hiermee dat je ervan uitgaat dat regor zijn eigen gedachtengang niet wezenlijk kan veranderen omwille van psychologische/biologische redenen? Of vertrekt je uitspraak vanuit een determinisme in de fysica, waarbij alle processen in het universum – inclusief menselijke gedachten en beslissingen – volledig bepaald zijn door voorafgaande toestanden en natuurwetten?
En zo, dames en heren, is deze topic volledig geëscaleerd, waarmee ook meteen de vraag is beantwoord die aan het begin van de topic is gesteld: zó moet het niet.Regor schreef: ↑zo 08 mar 2026, 23:19 @Bena,
En net zoals Bena zichzelf niet kan veranderen, spijtig genoeg.
Je valt in herhaling hoor !
......................................................................................................
Ik ben wat men in Belgie noemt ...... iemand met een grote muil, maar met een klein hartje.
Het soort van "Blaffende honden bijten niet".
En ik kan "ineenkrimpen" tot men mij onder de deur kan schuiven.
Wat betreft de leden die afhaakten / afhaken ....... maak je zelf geen illusies ....... er zijn er een aantal die een aversie opgebouwd hebben tegen een beheerder van een Forum die visies verkondigd die de mensen behoorlijk tegen de borst stoten.
Het is maar dat je het zou weten .![]()
Allebei, maar vanuit die laatste invalshoek kunnen intelligentere mensen dan ik, zoals jij, de boel beter analyseren.wnvl1 schreef: ↑zo 08 mar 2026, 23:06Bedoel je hiermee dat je ervan uitgaat dat regor zijn eigen gedachtengang niet wezenlijk kan veranderen omwille van psychologische/biologische redenen? Of vertrekt je uitspraak vanuit een determinisme in de fysica, waarbij alle processen in het universum – inclusief menselijke gedachten en beslissingen – volledig bepaald zijn door voorafgaande toestanden en natuurwetten?
Ik hoop slecht. Ik vind het verkondigingen van onwaarheden een vergiftiging van de massa.hoe zou zo'n filosoof zich nu voelen als die dat over zichzelf leest?