Vooreerst is het mij niet duidelijk als deze topic valt onder "Filosofie" of "Psychologie en Sociologie".... maar ok.
Als spin off van de topic "De zin van het leven" alludeerde HansH op het feit (als ik tussen de regels lees ) als wij het liever "leuk" maken met elkaar of liever "strijden" tegen elkaar.
Mijn antwoord was 5% tegen 95%
Met als vb .... alle sporten.
...............................................
Maar de vraag die bij mij opkomt is:
Waarom hebben de meeste ? / vele ?/ sommige ? mensen het (zo) moeilijk als ze een (groot) geschenk krijgen of dat men iets (schijnbaar belangeloos) voor hen doet ?
Vandaar dat sommige mensen ...... vooral ouderen denk ik ...... liever geven dan krijgen.
Is dat omdat de mens meestal emotioneel nog "een schuld" af te lossen heeft ?
Hoe zien jullie dat ? .......of is dat eerder een uitzondering dan een algemene regel ?
Puzzels