Gedeeltelijk wel, iemand die een half uur over 13+ 14 doet is natuurlijk minder slim als iemand die dit gelijk oplost

.
Maar ik denk niet dat snelheid echt de bepalende factor is.
Ik ben bijvoorbeeld iemand die de vraag leest en dat laat bezinken en dan pas de vraag beantwoordt. Ik ben langzaam met het oplossen van vragen in het algemeen, maar kan wel erg moeilijke vragen oplossen.
Voorbeeld:Ik stond in de derde niet geweldig voor wiskunde haalde meestal rond de 6. De reden daarvoor was meestal tijdgebrek. Misschien ben ik dan minder goed in wi. dan degene die het wel in tijd oploste. Maar ik was wel de enige die een moeilijkere uitdaging van de docent oploste. Ik deed daar 20 minuten over. Ook heb ik dat ik soms vragen stel aan mijzelf en dat dagen of weken later, het antwoord onverwachts zonder reden in me op komt.
Ik zou nooit erg hoog halen op een tijd iq test, ik kan bovendien totaal niet tegen tijdsdruk. Ik kan dus meer dan mn iq.
Ik denk dat intelligentie van twee mensen eenvoudig niet goed te vergelijken zijn. Ik ben meer iemand van het langere werk, kan wel 5 uur non-stop aan een probleem wijden, in een hyperfocus concentratie.