Puur theoretisch is het geen mogelijkheid, puur theoretisch IS het zo. En in de praktijk zijn er veel sterkere krachten (en toevalligheden) in het spel. Die kennis van je is gefopt, net als Michael Palin in zijn reis rond de wereld op TV.Puur theoretisch is het dus mogelijk dat het water op het noordelijk halfrond een andere draairichting heeft dan op het zuidelijk halfrond.
Theoretisch is het dan mogelijk dat op de evenaar het water geen draairichting heeft maar recht naar beneden loopt.
Die kennis was in Afrika en daar hebben ze het gedemonstreerd aldus mijn kennis.Die kennis van je is gefopt
Een dergelijk verhaal heb ik ooit gehoord. De persoon hield voet bij stuk dat hij het zelf had gezien, linksdraaiende kolken in gootstenen op het zuidelijk halfrond.Die kennis was in Afrika en daar hebben ze het gedemonstreerd aldus mijn kennis.Die kennis van je is gefopt
Mocht ze gefopt zijn, hoe is dit dan mogelijk?
In het midden viel het water recht naar beneden en een meter naar rechts of links kwam er een draaiing in.
Tja het draadje is al wat ouder, maar de zoekfunctie is dan wel makkelijk![]()
Klopt, in Kenia hebben ze geloof ik een dorp genaamd Nanjuki oid, waar toeristen worden geflest. Ze werden alleen wel verkeerd geflest; de man in kwestie liet het water de verkeerde kant op draaien.Die kennis was in Afrika en daar hebben ze het gedemonstreerd aldus mijn kennis.Die kennis van je is gefopt
Mocht ze gefopt zijn, hoe is dit dan mogelijk?
In het midden viel het water recht naar beneden en een meter naar rechts of links kwam er een draaiing in.
Tja het draadje is al wat ouder, maar de zoekfunctie is dan wel makkelijk![]()
Rudeoffline, dat komt omdat alle massa's (atmosfeer, oceanen) die effecten van die corioliskrachten ondervinden meedraaien met de aarde, en in dat draaiende stelsel dus onderhevig zijn aan krachten tengevolge van bijvoorbeeld interne drukverschillen.