Moderator: Rhiannon
Is het zo dat mannen meer vreemdgaan dan vrouwen dan?Zij heeft er alle belang bij om haar man trouw te blijven zodat de man voor bescherming biedt.
Zoals ik al zei is dit een verklaring vanuit de evolutionaire psychologie.Is het zo dat mannen meer vreemdgaan dan vrouwen dan?
Als dat zo is dan zijn er veel alleenstaande vrouwen, neem ik aan?Is het zo dat mannen meer vreemdgaan dan vrouwen dan?Napoleon Dynamite schreef:Zij heeft er alle belang bij om haar man trouw te blijven zodat de man voor bescherming biedt.
Ik denk dat dat afhankelijk is van de sociale laag en cultuur waarover we praten. Ik kan me voorstellen dat vrouwen van 45, met een man die net aan zijn midlife-crisis begint, een grotere kans hebben op vreemdgaan-incidenten, dan twee verliefde studentjes die elkaar net kennen. En ik kan me voorstellen dat er culturen zijn, waarin de man zo dominant is, dat vreemdgaan geen vreemdgaan meer is. Bij de Oude Grieken was het in ieder geval zo.Als dat zo is dan zijn er veel alleenstaande vrouwen, neem ik aan?Marco van Woerden schreef:Is het zo dat mannen meer vreemdgaan dan vrouwen dan?Napoleon Dynamite schreef:Zij heeft er alle belang bij om haar man trouw te blijven zodat de man voor bescherming biedt.
Dit moet je me toch eens uitleggen.De vrouw zal eerder vreemd gaan uit zelfbescherming, de man eerder uit zelfzucht.
Wellicht...Is het zo dat mannen meer vreemdgaan dan vrouwen dan?
De vaderlijke vrees.
In hoeverre is de vaderlijke vrees terecht? Hoe vaak komen er menselijke koekoeksjongen voor? Het enige juiste antwoord is dat het niet precies bekend is. Er is nog nooit een gerichte studie naar verricht, en het is niet waarschijnlijk dat zo'n studie er komt. Wie zou eraan mee durven te werken? Wel zijn er tal van indirecte aanwijzingen. Studies waarbij bloed van families onderzocht werd voor een ander doel en de onderzoekers heimelijk in de gaten hielden welke kinderen niet van de vader waren.
Er zijn ongeveer dertig van dergelijke studies. Sommige beslaan maar enkele tientallen mensen, de grootste (een bloedonderzoek in Londen) heeft betrekking op drieduizend families. De resultaten variëren tussen 2 en 30 procent. Buss: '"De schatting is 9 procent. Ik sprak laatst iemand die in Michigan een groot onderzoek naar het voorkomen van borstkanker in families had gedaan, en ook zij vond 10 procent onechte kinderen.' Robin Baker schat in zijn boek nog dat het rond de 15 procent ligt, maar is inmiddels tot 10 procent gezakt. http://members.tripod.lycos.nl/Babyinfo/Ho...oeWerktSex.html
Dit moet je me toch eens uitleggen.Sjorssnors schreef:De vrouw zal eerder vreemd gaan uit zelfbescherming, de man eerder uit zelfzucht.![]()
Bij -eh- als ik het goed heb: buidelratten (in principe monogaam voor het leven) is gebleken dat oxytocine (voor het vrouwtje) en vasopressine (voor het mannetje) de bindende factoren zijn. Het zal wel een combinatie van verschillende stoffen zijn, maar deze sprongen er nogal uit.Louise schreef:Verschillende functies van seksueel gedrag
Paarvormende seks
Paarbehoudende seks