I'm back ! helemaal klaar om te woord te staan en precies nadat veertje constateerde dat ieder reactie uitzichtloos was... (overigens, dank voor de goede zorgen veertje!)
laat mij u uitzicht bieden, althans dat proberen
waarom is het bewustzijn een sleutel tot het bovennatuurlijke ? :
het licht van de zon doet er acht minuten over om op aarde te komen. acht minuten met de snelheid van het licht.
als einstein met de snelheid van het licht vliegt gaat zijn afmeting naar nul, zijn massa naar oneindig en de tijd staat stil.. als hij sneller dan het licht vliegt wordt hij antimaterie en gaat de tijd achteruit.
is er in onze wereld echt niets dat sneller gaat dan het licht?
jawel hoor, spreekwoordelijk weten we het allemaal:
de gedachte gaat sneller dan het licht..
nee hoor met de snelheid van electriciteit in de zenuw, hoor ik tegenwerpen
maar als iemand aan de ander kant van de oceaan mijn gedachte opvangt bijvoorbeeld dat ik ga bellen of dat ik beval en zij mijn pijn voelt, zou dat met de vertraging gaan van een mobieltje..?
zou god als hij in onze gedachten communiceert rekening moeten houden met een vertragingsfactor?
welnee de gedachten gaan sneller (kunnen sneller gaan ) dan het licht..
vandaar dat de geest bovennatuurlijk genoemd kan worden....: onze geest is anti-materie ....!
zo althans kan men begrijpen dat een persoon die meent dat (er een) God bestaat en dat hij Deze ervaart, ook de gedachte mogelijk sneller dan het licht veronderstelt te zijn...
is hier iets bewezen.... nee....maar het is verhelderende communicatie, als je het mij vraagt...
ik hoop hiermee in dit debat op mijn plaats te zijn ....?.. (het voelt af en toe wel als thuiskomen; ik voelde mij echter al lang in deze materie thuis, vandaar dat ik me in de plek kan vergissen..)
vriendelijke groet penpal
Puzzels