Ik vraag me sterk af of het mogelijk is dat er deeltjes bestaan met een diameter van 0.
Wat denk je zelf...? Kijk, in theorie kan alles. Echt alles. Maar in de praktijk moet je gewoon domweg accepteren dat je niet elke theorie zomaar naar de praktijk kunt vertalen. Met andere woorden: deeltjes met diameter van 0 kan in de praktijk dus niet. Probeer je het anders maar eens voor te stellen: dat gaat je toch niet lukken.
Als voorbeeld gebruik je een foton. Nou weet niemand wat een foton is; je kunt het soms als deeltje zien (dus met een diameter (of worden er andere eigenschappen gebruikt dan diameter, zoals massa bijvoorbeeld?)) en soms als een (energie(?))golf (dus met golflengte en amplitude). Maar helaas geldt dat alleen in theorie. In de praktijk weet niemand wat een foton precies is. Ik had ergens op dit forum een vraag gesteld over singulariteit (oneindig klein volume met oneindig grote dichtheid). Allemaal leuk en aardig voor theoretisch getouwtrek, maar in de praktijk is zoiets natuurlijk onmogelijk. Het maakt het alleen wat makkelijker voor het opstellen van theoretische modellen die de werkelijkheid zo dicht mogelijk willen benaderen.