[Akoestiek] Simulatie impulsrespons door ray tracing
Geplaatst: do 11 mei 2006, 14:21
Weet er iemand hoe zoiets in zijn werk gaat? Ik weet dat er programma's bestaan die met behulp van de techniek ray tracing de impulsrespons van een zaal kunnen stimuleren. Maar hoe is dit mogelijk?
Klopt het dat je in die programma's allerlei kenmerken van u kamer moet ingeven (zoals grootte, materiaal,...) en dat die programma's dan een 3D-voorstelling van u kamer maken en dan hier van die ray traces door laat lopen om te zien wat daar allemaal mee gebeurt? Of laat je van die raytraces door de kamer zelf lopen en meet je dan met die programma's wat er allemaal gebeurt?
(Met "wat er allemaal gebeurt" bedoel ik dus reflectie, absorptie, nagalm,...)
Klopt het dat je in die programma's allerlei kenmerken van u kamer moet ingeven (zoals grootte, materiaal,...) en dat die programma's dan een 3D-voorstelling van u kamer maken en dan hier van die ray traces door laat lopen om te zien wat daar allemaal mee gebeurt? Of laat je van die raytraces door de kamer zelf lopen en meet je dan met die programma's wat er allemaal gebeurt?
(Met "wat er allemaal gebeurt" bedoel ik dus reflectie, absorptie, nagalm,...)