Prachtige tekst Jerome81,
Dat zeg je maar :shock:
een bloemlezing van bewijzen tegen de evolutietheorie, waarin alle pseudowetenschappelijke en incorrecte vergelijkingen de revue passeren.
Verbeter mij dan maar door niet-pseudowetenschappelijke en correcte vergelijkingen de revue te laten passeren.
Dat kan het inderdaad niet omdat de vergelijking maar half is doorgetrokken (standaardtruk van de cretonisten). Wat de creatonisten steeds weer verzwijgen (bewust of uit onwetendheid?) is dat de evolutietheorie steunt op twee mechanismen:
1) willekeurige veranderingen (mutaties) (te vergelijken met het schudden van legoblokjes)
2) selectie (en dat vindt ik nooit terug in de manke vergelijkingen)
Dit komt wat denigrerend over. Ik verzwijg niets, vergeet niet dat het een evolutionist was die een oververeenvoudigd voorbeeld heeft gegeven! Waarom is het een standaard stuk van de creationisten? Ik heb alles zelf beredeneerd. Daar komt bij dat het niets af doet aan evolutietheorie, maar het benadrukt wel de complexiteit van het in stand houden van leven. Verder heb ik, om de evolutietheorie tegemoed te komen, het ontstaan van leven voor waar aangenomen. Ik heb begrepen dat wij het eens zijn met elkaar dat het voorbeeld met de lego-steentjes té simpel is, waarom dan corrigeerde je Gamer en Knownothing niet -- zij zijn het die een verkeerd beeld van evolutietheorie uitdragen, niet ik!
Ook hier weer een totaal manke vergelijking, ondanks de selectiedruk in deze vergelijking wel speelt.
Sterker nog, een motor is een mooi voorbeeld van hoe zaken evolueren door selectie. Ontwerpers veranderen steeds wat aan motoren, maar welke motoren komen op de markt, juist deze die de markt vraagt. In het begin vroeg men steeds krachtigere motoren en werden die ook steeds ontworpen, nu moeten er zuinigere motoren zijn dus komen deze op de markt. Het is dus de markt die bepaald welke motoren 'overleven'.
De vergelijking loopt mank in de context waarin de selectie gebeurd. Bij de auto is dat de markt, bij het leven op aarde de aardse omgeving zelf.
Je vind het dus een mooie voorbeeld, beter dan dat met de lego-steentjes. Mijn voorbeeld van de motor had een beeld moeten schetsen waarbij ik een eenvoudig te begrijpen en allerdaagse techniek gebruik in plaats van moeilijk te doen met aminozuren, suikers, etc.. Je had een voorstelling moeten maken van een motor die instaat is zelf olie op te sporen en te raffineren, want dit (
voedsel en brandstof onttrekken aan grondstoffen) is het truckje dat elke levensvorm [
ooit een keer] moet uithalen. Volgens mij heeft mijn voorbeeld heel goed geïllustreerd hoe ingewikkeld dat kan zijn, terwijl evolutionisten dit (
bewust of onbewust) verzwijgen.
Ik denk dat iedere evolutionist hier akkoord met gaat. Macroevolutie bestaan niet. Het is niet zo dat in de oersoep toevallig in een keer een vis ontstond (dat is wat jou vergelijking beweerd). Neen evolutie verloopt door onnoemelijk vele kleine trial and error stapjes
Nee, dat beweerd mijn vergelijking niet... heb jij enig idee hoe eenvoudig een benzine motor is vergeleken met 'simpele' levensvormen? Daarom haalde ik ook het citaat aan van Socrates, naar mijn mening is de mensheid veel te arrogant aan het worden... onze techniek is erg cru vergeleken met de natuur (
denk maar aan het rendement van onze lampen en dat van vuurvliegjes, of bestrijding van kanker d.m.v. chemotherapie.). Tot nu toe zijn alle wetenschappelijke inzichten vroeger of later herzien, wie zegt dat we het nu wel goed hebben?
Heb je hier bewijzen voor? Ik denk namelijk het omgekeerde
Ik het zelf beredeneerd, dus lees mijn redenatie en probeer hem te begrijpen. Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd aan te geven welke betekenis ik aan bepaalde woorden geef, om te de kans te verkleinen dat we langs elkaar zouden praten. Waarom denk jij het omgekeerde?
Ik kon het niet mooier verwoorden, God als schaamlapje voor onwetendheid
Ik heb geprobeerd evolutietheorie tegemoet te komen door het ontstaan van een Schepper een vraag te laten. Want in feite is het geen vraag meer, er staat geschreven: "Hij heeft geen begin -- God is de Hoge en Verhevene, die de eeuwigheid troont" (
Jesaja 57:15).
hoe dramatisch, maar dit argument gaat ook op als het heelal door God is geschapen.
Want? De Schepper van hemel en aarde is niet gebonden aan Zijn schepping! Als jij een huis hebt gebouwd, zit je er dan meteen in opgesloten of kan jij op eigen gelegenheid naar binnen of naar buiten? Ik denk het laatste. Maar in tegenstelling tot jou, de schepper van dit huis, kunnen de onderdelen van het huis niet zomaar zonder meer naar binnen of naar buiten. Begrijp je wat ik bedoel?
je kan met evenveel recht vragen " wie heeft God bepaald-geschapen?
Ik denk het niet, wij zijn beperkt met ons begrip tot drie dimensies. Wij kennen alleen een wereld waarin alles een begin en een einde heeft.
Flatland: A romance of many dimensions, dit verhaal schetst een aardig beeld van hoe dimensionale beperkingen, beperkingen op intellectueel terrein en in verbeeldingsvermogen in de hand werken.
Nog zo'n truukje; beroemde mensen (meestal uit vervlogen eeuwen, alsof de filosofie heeft stilgestaan) hun citaten uit de context rukken)
Slecht hè? Toevallig wordt dit citaat regelmatig in IQ-testen gebruikt -- het heeft niets met creationisme te maken, buiten het feit dat ik het mooi omschrijft hoe ik tegenover de arrogantie van de mensheid sta.
laat nu een van de fundamenteelste wetten zijn dat wanorde enkel kan toenemen (tweede hoofdwet van de thermodynamica
Dat weet ik heel goed, ik heb geprobeerd duidelijk te maken wat ik met orde en wanorde bedoel.. ook heb ik gezegd dat je het
niet moet verwarren met orde/chaos in de context van entropie! Want dat is een vorm van ordelijke wanorde, omdat het gebonden is aan wetmatigheden. Het is dus alleen
schijnwanorde.
Zodra één wet uit wanorde ontstaat, heft de wet wanorde op, dus kan de wet niet ontstaan
Ik zou niet weten waarom niet?
Je maakt het jezelf wel gemakkelijk, waarom niet? Ik heb in mijn vorige reactie gezegd dat ik veel evolutie-aanhangers vooral met modder zie gooien dan aanvechtingen concreet te weerleggen... waarom beredeneer jij nauwelijks wat, terwijl je vrijwel overal kritiek op hebt? Ik moet nog één evolutionist tegenkomen die mij met respect behandeld en één voor één mijn argumenten met solide tegenargumenten weerlegt -- zonder te steunen op denigrerende uitspraken als pseudo-wetenschappelijk etc..
De bewijzen zijn OVERWELDIGEND, alleen zijn wetenschappers intellectueel zo eerlijk om er bij te zeggen dat geen enkele theorie of wet strikt bewijsbaar is. Creationisten zitten met dit probleem niet , zij kunnen voor waarheid aannemen wat ze willen.
Dat zeggen ze allemaal ja... maar ik heb nog nooit een 'missing link' gezien welke geen een artistieke impressie was, óf merendeel gips (
omdat de hoeveelheid echte overblijfselen zo klein is, dat je er niets mee kunt), etc., etc... Ik heb Dr. Leo Hickey en Preston Cloud zichzelf horen tegenspreken (
in interviews), eerst zeggen ze dat er overweldigende bewijzen zijn... maar in de interviews gaven ze allebei aan problemen te hebben met overgangsvormen en dat deze nooit gevonden zijn.
Creationisten zijn mensen, waaronder een groot aantal ex-evolutionisten
Waarom zou ik er één noemen, kan ik je daarmee overtuigen ;) Ik heb nog nooit meegemaakt dat het noemen van een naam iets heeft uitgehaald, buiten het geven van het startsein voor een laster-campagne tegen de persoon in kwestie.
Hij zal er niet in lukken.
Dat dacht ik; maar wat als die blinde debiel miljarden jaren de tijd heeft?
Nu een voorbeeld dat de zwaartekracht niet bestaat: Leg twee biljartballen op een biljarttafel een afstand van elkaar, wacht tot deze ballen naar elkaar toerollen.
Als de wrijvingscoëfficiënt 0 zou zijn, en de biljarttafel helemaal vlak en waterpas... dan zouden deze ballen naar elkaar toe rollen.
Evolutie heeft niets te maken met het recht van de sterkste.
Wel de overleving van de meest aangepaste. Dit is inderdaad amoreel ( afwezigheid van moraal), dus niet goed of slecht maar een blinde selectie.
Toch komt het op hetzelfde neer, de best aangepaste is het sterkst. Deze manier van leven vind ik immoreel.
God heeft integenstelling wel een moraal, vandaar de vele onschuldige kinderen die sterven van honger, ziekte, ontbering. En kom niet af met de belachelijke stelling van de vrije wil.
Hoe kom jij bij onschuldige kinderen, jij gelooft toch niet in een Schepper/moraal? Die kinderen zijn gewoon niet voldoende aangepast om met honger, ziekte en ontbering om te kunnen gaan? God heeft ons verantwoordelijkheden gegeven, Hij heeft ons de opdracht gegeven om voor elkaar te zorgen. Er staat geschreven: "11 Ik heb genoeg van al uw offers. Stop er maar mee. Ik wil uw rammen en het vet van uw gemeste kalveren niet meer. Het bloed van uw stieren, schapen en bokken doet Mij geen genoegen meer. 12-13 Waarom brengt u Mij offers als u toch geen berouw hebt over uw zonden? Ik walg van de geur van het reukwerk, dat u voor Mij verbrandt. Uw heilige vieringen van de nieuwe maan en de sabbat en uw speciale vastendagen, ja, al uw bijeenkomsten zijn huichelachtige vertoningen! Ik wil daar niets mee te maken hebben. 14 Ik haat ze uit de grond van mijn hart. Ik kan ze niet meer zien! 15 Vanaf nu luister Ik niet meer als u met opgeheven handen bidt. Hoe vaak u dat ook doet, Ik luister niet, want uw handen zijn de handen van moordenaars; aan die handen kleeft het bloed van onschuldige slachtoffers. 16
Was u! Wees rein! Laat Ik niet langer zien dat u slechte dingen doet; houd er mee op! 17
Leer goed te doen, wees rechtvaardig en help de armen, de wezen en de weduwen. 18 Kom nu en laten wij de zaak rechtzetten, zegt de HERE; al waren uw zonden rood als scharlaken, Ik maak ze wit als sneeuw. Uw vuurrode zonden zullen worden als witte wol. 19 Laat Mij u helpen en gehoorzaam Mij, dan zal Ik u rijk maken! 20 Maar als u Mij de rug blijft toekeren en weigert naar Mij te luisteren, zullen uw vijanden u doden. Ik, de HERE, heb gesproken." (
Jesaja 1:11-20) Het is onmogelijk om zo te leven dat je niemand ooit kwaad doet, zelfs door alleen al te denken aan iets verkeerds heb je met je hart al gezondigd... er komt een nieuwe hemel en een nieuwe aarde waar geen pijn of verdriet meer zal zijn, daar zullen alleen die mensen komen die met hun hart goed willen doen -- mensen die bereid zijn om te vergeven, want als ik bijv. jou (
stel dat jij mij iets had aangedaan) niet zou vergeven hoe dan zou de Schepper mij kunnen vergeven terwijl ik Hem veel meer heb aangedaan (
omdat Hij van Zijn hele schepping houdt). Met het leven van Jezus heeft mijn God laten zien hoe Hij wil dat wij leven en met elkaar omgaan, Hij is niet vermoord maar heeft door te lijden o.a. laten zien hoeveel Hij over heeft voor ons (
hoeveel hij van ons houdt) en hoe graag Hij wil dat we elkaar lief hebben... als ras-echte wetenschapper zou je het niet zomaar van mij aan moeten nemen, ik zou zeggen: pak een bijbel en ontdek voor jezelf hoe dwaas creationisten werkelijk zijn :wink: