Puzzel Puzzels
djen
Artikelen: 0

metronoom maken

beste wetenschappers,

ik kan jullie hulp goed gebruiken

Ik ben aan het afstuderen en probeer erachter te komen hoe het principe van een metronoom werkt omdat ik dat graag wil namaken maar dan kleiner.

Kan iemand mij uitleggen hoe het tikkende geluid van een metronoom wordt voortgebracht?

Ik wil graag een metronoom maken die 120, 300 en 480 tikken per minuut kan voortbrengen> Is dit mogelijk?

Mocht er toevallig een metronoom bouwer of hobbyist bijzitten die denkt ik wil helpen...GRAAG

Alvast Bedankt

djen

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - envelop

bol cadeaukaart - envelop

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Wouter_Masselink

Re: metronoom maken

De eerste link die je via google kan vinden bied al veel perspectieven:

http://www.maxmidi.com/diy/metro/index.html
"Meep meep meep." Beaker
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

djen

Ik bedoel een mechanische/analoge hoe je dat ook zegt.

Eentje zonder electronische onderdelen.

(geen digitale die heb ik idd al gebouwd dat was een makkie ja)
klazon
Pluimdrager

Een mechanische metronoom werkt op hetzelfde principe als een slingeruurwerk. Om de tikfrequentie aan te passen moet je de slingerlengte kunnen verstellen.
djen

Ik ben voornamelijk geinteresseerd naar hoe het tikken letterlijk tot stand komt...want bedoel jij dan dus dat er een hoop tandwieltjes in dat metronoomkastje zitten? Sorry voor de domme vragen maar ik dacht echt dat dit misschien iets minder ingewikkeld was. Heb een hoop bijles gehad van een horlogemaker maar daar wilde niet al te veel van blijven hangen :roll:

(Ik krijg vandaag of morgen een metronoom en sloop die dan uitelkaar...hopelijk weet ik dan weer wat meer. Ik wil er namelijk graag een maken maar dan in het klein.)
klazon
Pluimdrager

De details van de constructie ken ik niet, want ik heb nooit de kans gehad er een te slopen.

Maar het is inderdaad een bak met tandwielen, net als een klok.

Het aantal tandwielen zal minder zijn, want je hoeft alleen maar de slinger te laten zwaaien, er zitten geen wijzers op.
Laarmans

klazon schreef:De details van de constructie ken ik niet, want ik heb nooit de kans gehad er een te slopen.

Maar het is inderdaad een bak met tandwielen, net als een klok.

Het aantal tandwielen zal minder zijn, want je hoeft alleen maar de slinger te laten zwaaien, er zitten geen wijzers op.
http://www.audio-muziek.nl/muziek_algemeen...n/metronoom.htm

Compleet met schetsen (onderaan de pagina) voor het originele patent van de "uitvinder" Johann Mälzel.

ads

Steun Sciencetalk Minecraft - Nintendo Switch

Minecraft - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

djen

Bedankt voor de link. Dat was wel een handige site...veel interessante informatie...

Ik ben helaas niet echt goed in wiskunde maar ik vraag me af of die 480 en 300 slagen per minuut uberhaupt wel mogelijk zijn? Is er iemand die dit wel begrijpt?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🏗️ Praktische en overige technische wetenschappen”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!