Er zijn natuurlijk veel psychische redenen waarom men in reïncarnatie gelooft.
Éen daarvan is omdat men er soms met de kop op de spijker slaat, of zoiets, ben ff de uitdrukking kwijt
Er bestaan veel theorieën over de meest uiteenlopende vormen van reïncarnatie.
Éen daarvan ga k nu bespreken.
Biologie van vandaag:
*een levend wezen is niks anders dan vlees en bloed
*Darwin
*De hersenen zijn een gesofisticeerde computer
*In wetenschap is geen plaats voor een god, ziel, of iets niet-tastbaar
Hieruit volgt dat ons bewustzijn er is dankzij onze hersenen, elektrische pulsen door zenuwbanen, 40Hz-trillingen,
.. om meer te weten, sla een biologieboek open.
Volgens die theorie zijn we dus in feite zelfloos en levenloos (als je leven werkelijk ziet als die in het dagelijkse taalgebruik toegepast wordt). De hersenen worden niet bezien als communicatiemiddel met een geest, maar is die 'geest' zelf, de hersenen maken alles zoals het nu is. No Black Forces, gewoon grijze hersenen.
Om niet te hoeven ingaan op het ingewikkelde bouwwerk van de hersenen (kan ik toch niet), vervang je dit beeld door een zandkasteel (waar ook ieder zandkorreltje zijn eigen plaats heeft). Zet je schrap, het is niet gemakkelijk!
>Je leeft.
>Zandkasteel staat er.
>Je valt van de trap, je sterft.
>Zandkasteel wordt door t Noordzee-hoogtij gegrepen.
>Ergens in Jeruzalem, blabla, boemboem, bevruchting, DNA gemengd, foetus, leven.
>Ergens op n Spaans strand bouwt een strandjuttertje een kasteel met zijn plastic afdruk.
Het strandjuttertje zet zoveel zandkastelen als hij maar wil. En waar hij maar wil.
Het enige wat hij nodig heeft is zijn plastic afdruk (DNA), neemt hij een ander, dan krijgt hij een ander soort kasteel (dier).
..precies omdat we zelfloos zijn, reïncarneren "we".
Even herhalen:
- op aarde ontstaat het eerste leven
- het leven past zich aan en evolueert (Darwin).
- De eerste mensen worden geboren
- Ze denken dat ze een eigen ik hebben, een illusie door de hersenen geschapen.
- De allereerste mens sterft, veronderstel dat jij dit bent. Je bent nu voedsel voor de wormen, je bent dood, je slaapt niet alleen, je bent volledig opgerot.
- Een kindje wordt geboren, hij/zij denkt een eigen ik te hebben.
Wie is hij/zij? Een illusie, een gedachte, in je hersenen ontstaan.
Wat is dan het verschil tussen jouw ik (die nu verdwenen is), en de ik van de baby?
Het zijn beide gedachten. Dus misschien voel jij nu wat de baby voelt, misschien denk jij nu dat je de baby bent, misschien leef jij nu voort als dit nieuw mensje.
Tussen de 2 lichamen is er geen fysisch verband. (dus dit alles is niet belangrijk voor de biologie)
Maar jij sterft, duisternis, en wordt terug geboren. Eigelijk vergaat je lichaam, en wordt een nieuw lichaam gemaakt, net zoals de zandkastelen. Het is eigen aan een lichaam dat het een 'ik-gevoel' opwekt. Een ander iets dat hersenen heeft (vb. een kat) kan ook die de illusie van een ik scheppen.
Deze theorie over reïncarnatie heeft weinig gemeen met wat we normaal onder reïncarnatie verstaan (je herinnert vorige levens, jij ja jij hebt vorige levens geleefd
), het is logisch maar is helaas moeilijk te begrijpen.
groets!