Ik ben nieuw hier Keihan is mijn naam
Ik ben vaak bezig met filosoferen enz.
Nou dat is genoeg over mij ,ik wou graag mijn vraag stellen en een discussie openen .
Waarom wordt Jezus de zoon van God genoemd?
Meer moet dat toch niet zijn?Het is met name een term die in het christendom wordt gebezigd. Volgens de christelijke leer verwijst Zoon van God naar Jezus Christus waarvan zij gelooft dat hij de enige zoon van God is. Allerlei passages uit de Bijbel worden daarvoor aangevoerd, zowel uit het Oude als het uit Nieuwe Testament. Uit het Oude Testament wijzen theologen bijvoorbeeld op Psalm 2 waar David schrijft over de zoon van God die over alle volken zal heersen en waaraan zij eer moeten bewijzen.
Volgens het (orthodox-)christelijke geloof is Jezus ook door God verwekt en wel door middel van de Heilige Geest. Jezus is zodoende ook letterlijk de zoon van God. Dit brengt met zich mee dat hij de enige is die in staat is te laten zien wie God werkelijk is. In het Nieuwe Testament noemt Jezus God dan ook de Vader en zichzelf de Zoon tussen wie een innige band en vertrouwensrelatie bestaat.
Jezus is echter tevens menselijk omdat hij verwekt is bij een vrouw, Maria. Op grond hiervan is later de zogeheten Twee-naturenleer ontworpen die hierop neerkomt dat Jezus zowel goddelijk is (Jezus als de Zoon van God) alsook menselijk (Jezus als de Zoon van de mensen) en dat deze twee naturen niet van elkaar zijn te scheiden.
Wij zijn de droom, die zichzelf ervaart in een droomwereld die voor de echte werkelijkheid wordt aangezien.. Life's Waiting Roomals alles is voortgekomen uit god en bestaande uit god, dan is de mens dus god.
Oh...? Leg eens uit, hoe je daar zo van overtuigd ben geraakt? Als God volmaakt is, en de mens is zelf god, dan moet de mens dus volmaakt zijn? Yeah right...Wij zijn de droom, die zichzelf ervaart in een droomwereld die voor de echte werkelijkheid wordt aangezien.. Life's Waiting RoomAssassinator schreef:als alles is voortgekomen uit god en bestaande uit god, dan is de mens dus god.![]()
Maar wij zijn idd het ondeelbare, het ondefinieerbare, het Brahma, het Al.. Daar ben ik nu wel heilig van overtuigd..![]()
Oh...? Leg eens uit, hoe je daar zo van overtuigd ben geraakt? Als God volmaakt is, en de mens is zelf god, dan moet de mens dus volmaakt zijn? Yeah right...
Zoek en gij zult vinden..Oh...? Leg eens uit, hoe je daar zo van overtuigd ben geraakt? Als God volmaakt is, en de mens is zelf god, dan moet de mens dus volmaakt zijn? Yeah right...
wil je zoiets beweren dan zul je toch echt eerst moeten weten wat de werkelijkheid dan wel isWij zijn de droom, die zichzelf ervaart in een droomwereld die voor de echte werkelijkheid wordt aangezien
welke bron?de herstelde verbinding met de bron
en hoe weet je dat? waar is dat op gebaseerd? en nee zelf zeggen, geen Zoek en gij zult vindenMaar wij zijn idd het ondeelbare, het ondefinieerbare, het Brahma, het Al.. Daar ben ik nu wel heilig van overtuigd
Mmz wordt moeilijk dit uit te leggen.. tis net als dat ene stukje text over het iets en niet iets wat ik had geplaatst. Mystiek maar voor mij zo waar...wil je zoiets beweren dan zul je toch echt eerst moeten weten wat de werkelijkheid dan wel isWij zijn de droom, die zichzelf ervaart in een droomwereld die voor de echte werkelijkheid wordt aangezienmaar dat lijkt me voor een ander topic, ik zou zeggen post het daar.
welke bron?de herstelde verbinding met de bron
en hoe weet je dat? waar is dat op gebaseerd? en nee zelf zeggen, geen Zoek en gij zult vindenMaar wij zijn idd het ondeelbare, het ondefinieerbare, het Brahma, het Al.. Daar ben ik nu wel heilig van overtuigd![]()
anyway, dat is voor een ander topic, je weet wel welke, en het zou fijn zijn als je het daar post.
nou, een doctrine, dat belooft veel goeds. anyway, hiermee ontkent ie alleen dat hij het geloof bedacht zou hebben. dat zegt ie trouwens in al die quotes (voor zover het quotes zijn en niet simpelweg verzinsels van de schrijvers, zoals heel vaak voorkomt)My doctrine is not Mine, but His
who sent Me.
Klinkt allemaal als iemand in diepe twijfel over zijn eigen identiteit, een typisch menselijk verschijnsel.Ihsan schreef:Hier zijn een aantal passages uit de BIJBEL zelf waar Jesus zelf ontkent dat hij God is:
WORDS
Joh 7:16 Jesus answered them and said, "My doctrine is not Mine, but His
who sent Me.
...
Mr 10:18 And Jesus said to him, "Why do you call me good? No one is good
but God alone.
8:50 "And I do not seek My own glory; there is One who seeks and judges.
als alles is voortgekomen uit god en bestaande uit god, dan is de mens dus god.