kan iemand dit een beetje uitleggen
Mischien kan hier ook een leuke discusie ontstaan
Dat is niet echt wiskunde,
dat zou dan ook weer betekenen dat het lot vast staat
wij halen dan vanaf het moment nu de toekomst hierheen
dan leren wij van de technologie in de toekomst
dan zou de toekomst moeten veranderen
maar die stond al vast
whaaa
Er staat dat de theorie zover gevorderd is dat er wiskundige analyses zijn, die worden gebruikt om de onvoorspelbaarheid te berekenen.Aanvankelijk leverde de theorie niet veel meer op dan wat fraaie computerplaatjes en een verklaring voor het feit dat de weermannen er altijd naast zitten. Maar begin jaren '90 was de theorie zover gevorderd dat hij een wiskundige analyse van willekeurigheid kon bieden die kon worden gebruikt om de onvoorspelbaarheid te verklaren in allerlei fysieke en sociale systemen.
Dat is nog maar de vraag... (al denk ik persoonlijk van wel)Ja maar DUS de toekomst staat vast
Dat zal nooit kunnen, het impliceert een tegenspraak: de toekomst kennen is hem veranderen.STEL wij kunnen in de toekomst de toekomst berkenen
Als je de toekomst kent, hoef je 'm nog niet te veranderen. Stel de toekomst ligt vast en je kent de toekomst, dan verander je 'm toch niet?Dat zal nooit kunnen, het impliceert een tegenspraak: de toekomst kennen is hem veranderen.STEL wij kunnen in de toekomst de toekomst berkenen
Mwah, misschien een beetje laat met een antwoord in deze zeer interesante doch gecompliceerde topic. Maar ja, boeiend.Als je de toekomst kent, hoef je 'm nog niet te veranderen. Stel de toekomst ligt vast en je kent de toekomst, dan verander je 'm toch niet?Rogier schreef:Dat zal nooit kunnen, het impliceert een tegenspraak: de toekomst kennen is hem veranderen.STEL wij kunnen in de toekomst de toekomst berkenen![]()