Hey! Ik heb het examen al een paar keer meegedaan, ik buis echter altijd voor de voormiddag, en eindig telkens met een totaal van meer dan 21/40, echt stom
Maar nu ben ik dus ingeloot in Maastricht, dus ik moet niet meer meedoen met het ingansexamen.
Die IQ-test is eigelijk altijd zowat hetzelfde, er zijn ook een aantal vraagjes die vaak terugkomen (bv: dolfijn staat tot duikboot zoals kolibrie tot ... antwoord: helicopter en baars staat tot hengel zoals vlinder tot .... antwoord: net) Ook altijd die klokjes die terugkomen, dan "wat is de grootste breuk", "welk is het volgende getal in de rij" enz... Ik heb eigenlijk nog nergens een site gevonden waar echt gelijkaardige oefeningen in voorkomen...
Bij die casus kan je best eerst even de vraagjes lezen en dan snel de tekst doornemen. Als je die tekst zorgvuldig gaat beginnen lezen kom je zoizo tijd te kort en krijg je maar de helft van de vragen af.
Voor het gesprek arts-patiënt kan het nuttig zijn om het boek
"medische communicatie" van Wouda door te nemen, vooral de laatste hoofdstukken, daar staan ook zo een aantal dialoogjes in, en voorbeeldjes van hoe je met de patiënt om moet gaan. Kijk ook eens op
http://www.slaag.be/communicatie.html daar staan wat tips (ook op de rest van die site staan tips voor het toelatingsexamen)
De namiddag is altijd zeer gelijkaardig, dus probeer je zoveel mogelijk te herinneren van wat ze vroegen, de meeste vragen van het gesprek arts-patiënt komen waarschijnlijk letterlijk terug.
Hopelijk lukt het je in augustus wel! Ik heb gehoord dat ongeveer 1/4 geslaagd was in juli, dus er waren nog veeeeeel andere mensen gebuisd
veel succes!