Puzzel Puzzels
Ruben Kwast
Artikelen: 0
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 02 jul 2006, 17:57

Is er nog vertrouwen in Windows?

Ik heb nu al een hekel aan de nieuwe Vista versie! Ik weet niet hoe jullie denken over windows' prestaties, maar ik denk dat ik niet de enige ben die een beetje teleur gesteld is in Microsoft.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

ads

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Bekijk product

PAAC
Artikelen: 0
Berichten: 301
Lid geworden op: do 29 jun 2006, 23:03

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

uhhm, zou 't dan niet "vertrouwen in windows vista" moeten worden?...

ik had al bijna spontaan "ja zeker" aangevinkt totdat ik las dat 't over vista ging :wink:
Plan? I don't need a plan, just a goal. The rest will follow on its own.

Clever waste of time: Level 31
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Ruben Kwast
Artikelen: 0
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 02 jul 2006, 17:57

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Gaat niet alleen over vista. Ik ben ook benieuwd naar jullie mening over de andere versies. Persoonlijk vind ik dat alleen dos geslaagd is. Als je niet zo'n super snelle pc hebt, gaat xp bij meer dan 10 vensters open al heel erg moeilijk doen. Ik vind windows met de jaren slechter worden... :roll:
Everything that can go wrong, will eventually go wrong
Gebruikersavatar
Jan van de Velde
Artikelen: 0
Berichten: 51.342
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 20:46

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

W98 draaide redelijk betrouwbaar, millenium was balen, XP draai ik nu ruim anderhalf jaar en nog geen centje echte pijn gehad. Wat is Vista? (ben niet bij zoals je ziet, sinds mijn ervaringen met millenium loop ik liever een eindje achter de muziek aan) :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Gebruikersavatar
qrnlk
Lorentziaan
Artikelen: 0
Berichten: 5.079
Lid geworden op: vr 14 jul 2006, 14:35

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Ik ben al meer dan 10 jaar bsd user (freebsd, openbsd, Mac OS X). Nog nooit enige behoefte gehad om over te stappen op Windows.

Het laatste computer virus die ik op liep was ergens in 1992 op een Amiga 500.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
PAAC
Artikelen: 0
Berichten: 301
Lid geworden op: do 29 jun 2006, 23:03

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

ahh ok :P , nog geen vista beta geprobeert... (laptop is wel compitabel vlgs sticker die erop zit)

en ik vindt 't wel best allemaal met windows, zolang 't werkt en dat doet 't meestal wel :roll:
Plan? I don't need a plan, just a goal. The rest will follow on its own.

Clever waste of time: Level 31
Ruben Kwast
Artikelen: 0
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 02 jul 2006, 17:57

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Ik draai zelf ook nog steeds 98, heb ook maar een 450 MHz pentium 3 :roll: . Vista is de nieuwe versie van Microsoft, waarbij windows alles zelf wil doen. De progamma's die mensen daar nu voor gebruiken worden daarmee overbodig. Er zijn dan ook al rechtspraken geweest, waar Bill voor enkele miljoenen heeft verloren.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong
CloudedHeaven
Artikelen: 0
Berichten: 249
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 23:08

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Ík heb nee gestemd, de reden is dat er gewoon steeds te veel fouten in het besturingssysteem zit. Meer dan naar mijn mening toelaatbaar is, 'k meen me te herinneren dat daar vroeger briljante mensen rond liepen en dat daar steeds veel van iemand verwacht werd.

Wanneer ik paranoia zou zijn, zou ik bijna gaan denken dat het een vorm van klanten binding en controle is. Hups iedere maand met zijn allen naar de server voor de nieuwste update's :roll:
Gebruikersavatar
TD
Artikelen: 0
Berichten: 24.574
Lid geworden op: ma 09 aug 2004, 17:31

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

De poll keuzes zijn nogal extreem, maar ik heb 'ja' gestemd. Ik ben wel op de hoogte van de veiligheidsrisico's en vele kritieken (doch niet in technische details) maar zelf heb ik nooit grote problemen ondervonden dus ik zie voorlopig geen reden om van windows af te stappen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
Gebruikersavatar
zpidermen
Artikelen: 0
Berichten: 1.623
Lid geworden op: do 17 nov 2005, 14:27

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Ik weet niet wat ik van Windows moet denken. Windows 98 gaat prima, zij het met regelmatige crashes, Windows ME sucks, Windows XP gaat ook wel prima, zij het dat geavanceerde instellingen veel teveel verstopt zitten. Ik heb nog niet met Windows Vista kunnen knoeien, maar ik ben bang dat, net als met de nieuwe Office 2007, de geavanceerde instellingen nog meer verstopt raken. De gewone gebruiker zal het allemaal worst wezen, maar ik ben bang dat een professionele gebruiker steeds meer moeite zal moeten doen om toekomstige Windows-versies volledig naar zijn/haar hand te kunnen zetten.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt
Gebruikersavatar
Rogier
Artikelen: 0
Berichten: 5.679
Lid geworden op: di 27 apr 2004, 13:40

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Ik heb nooit een voordeel aan Windows XP kunnen ontdekken. Voor zover ik begrijp is het, alle hype van Microsoft ten spijt, niets meer dan Windows 2000 met een geheugen-vretende Teletubbie-interface eromheen.

Als het aan mij ligt blijf ik Windows 2000 gebruiken zolang het kan, d.w.z. zolang het op nieuwe hardware normaal te gebruiken is.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Gebruikersavatar
TD
Artikelen: 0
Berichten: 24.574
Lid geworden op: ma 09 aug 2004, 17:31

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Die teletubbie interface kan je afzetten. Ik heb me ook ooit laten vertellen dat windows XP wat beter om kan gaan met grotere RAM geheugens, niet onnodig sinds de behoorlijke stijging hiervan - maar of dat ook tov windows 2000 was weet ik niet.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
Ruben Kwast
Artikelen: 0
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 02 jul 2006, 17:57

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Rogier schreef:Ik heb nooit een voordeel aan Windows XP kunnen ontdekken. Voor zover ik begrijp is het, alle hype van Microsoft ten spijt, niets meer dan Windows 2000 met een geheugen-vretende Teletubbie-interface eromheen.

Als het aan mij ligt blijf ik Windows 2000 gebruiken zolang het kan, d.w.z. zolang het op nieuwe hardware normaal te gebruiken is.
]

:roll: Ik sluit me daar helemaal bij heb ook ervaringen met 2000, heb het alleen niet meer in mijn bezit. 2000 ziet, doet en luistert net als 98 alleen dan beter. Als ze daar nou eens wat meer aandacht aan zouden besteden, maar nee ze willen alles in een OS douwen :P
Everything that can go wrong, will eventually go wrong
Gebruikersavatar
Rogier
Artikelen: 0
Berichten: 5.679
Lid geworden op: di 27 apr 2004, 13:40

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

Die teletubbie interface kan je afzetten.
Precies, en dan hou je een wat tragere en loggere windows 2000 over :roll:
Ik heb me ook ooit laten vertellen dat windows XP wat beter om kan gaan met grotere RAM geheugens, niet onnodig sinds de behoorlijke stijging hiervan - maar of dat ook tov windows 2000 was weet ik niet.
Dat was t.o.v. 98 en ME. Als product werd het destijds gelanceerd als de logische opvolger van de 95/98/ME serie, dat was om ook de grote markt van thuisgebruikers om te krijgen, maar intern is het helemaal gebouwd op de windows 2000 kernel. Technisch gezien hoort het thuis in de Windows NT/2000/XP serie, die veel stabieler is dan de op "dos" gebaseerde 95/98/ME serie.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Bekijk product

Bert F
Artikelen: 0
Berichten: 2.589
Lid geworden op: vr 15 aug 2003, 20:37

Re: Is er nog vertrouwen in Windows?

heb je wel een andere keuze dan voor windows te kiezen? kwestie van compatibel te zijn ed?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!