Moderator: Rhiannon
]Rogier schreef:Ik heb nooit een voordeel aan Windows XP kunnen ontdekken. Voor zover ik begrijp is het, alle hype van Microsoft ten spijt, niets meer dan Windows 2000 met een geheugen-vretende Teletubbie-interface eromheen.
Als het aan mij ligt blijf ik Windows 2000 gebruiken zolang het kan, d.w.z. zolang het op nieuwe hardware normaal te gebruiken is.
Precies, en dan hou je een wat tragere en loggere windows 2000 overDie teletubbie interface kan je afzetten.
Dat was t.o.v. 98 en ME. Als product werd het destijds gelanceerd als de logische opvolger van de 95/98/ME serie, dat was om ook de grote markt van thuisgebruikers om te krijgen, maar intern is het helemaal gebouwd op de windows 2000 kernel. Technisch gezien hoort het thuis in de Windows NT/2000/XP serie, die veel stabieler is dan de op "dos" gebaseerde 95/98/ME serie.Ik heb me ook ooit laten vertellen dat windows XP wat beter om kan gaan met grotere RAM geheugens, niet onnodig sinds de behoorlijke stijging hiervan - maar of dat ook tov windows 2000 was weet ik niet.