Puzzel Puzzels
Rammelslakje
Artikelen: 0

Wie kan helpen met beetje html, php?

Hallo,

Al een tijd werk ik aan mijn eigen site alleen nu heb ik een klein probleempje. Ik wil namelijk een #include tag inbrengen in mijn HTML page alleen dit schijnt niet te kunnen. Nu is mijn vraag of iemand weet hoe ik mijn page een basic PHP page maak? Ik ben namelijk niet heel bekend met PHP en hoe de structuur ervan werkt. Wel weet ik dat je html overal in PHP kan toepassen dus eigelijk haal ik er geen nadelen uit.

Mijn website was gepland klaar te zijn voor vanochtend alleen aangezien ik zulke erge problemen had met de #include codes is er niet veel meer van gekomen.

Ik zal even de #include tag toelichten voor de gene die het niet weten: De #include tag wordt gebruikt om een kleine bestand in te laden. Stel je hebt rechtsboven aan je page een latest update melding dan kan je die inladen via #include om te voorkomen dat je na elke update elke pagina moet veranderen (Dat kunnen er soms wel 10-20 zijn).

Ik zal het meer dan erg op prijs stellen als iemand zo vriendelijk wilt zijn om hier te posten of mij persoonlijk te contacteren via mijn profiel. Ik zelf denk dat persoonlijk contact wat makkelijker gaat.

Bedankt voor jullie tijd :)

ads

Steun Sciencetalk Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

Bekijk product

Chriis

Re: Wie kan helpen met beetje html, php?

Alle files waar je PHP code in gebruikt moet je de .php extensie geven. Dus je index pagina wordt gewoon index.php, je kan hier html en php code in gebruiken.

Download anders een voorbeeld systeempje, b.v. CMSimple, een eenvoudig PHP based content management systeem, dat je zo kunt gebruiken, mits je een link naar hun site plaatst. Je hoeft dit niet te gebruiken, je kan natuurlijk ook gewoon naar de source kijken.

http://www.cmsimple.dk/
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Bart

En je webhost moet natuurlijk php draaien.

Code: Selecteer alles

<?php  include('/voeg/een/bestand.in'); ?>

html rotzooi ..
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
Rammelslakje

Tnx voorde posts mensen alleen iemand heeft mij verteld hoe ik het moet doen via Iframe. Hierdoor kan ik de page wel html houden.

Grtz
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.
doeternietoe

De page blijft evengoed html, alleen dan zonder header- en bodytag. De code wordt er door de webserver gewoon letterlijk tussen geplaatst.

bestand.html:

<p>Een hele lange tekst</p>
index.php:

<html>

<head><title>De titel</title></head>

<body><? include('bestand.html'); ?></body>

</html>
Output:

<html>

<head><title>De titel</title></head>

<body><p>Een hele lange tekst</p></body>

</html>
Rammelslakje

Dus de #include code is toepasbaar in een HTML bestand? :)
Bart

Dus de #include code is toepasbaar in een HTML bestand? :)

Eigenlijk is het andersom, je kunt HTML code in een php bestand stoppen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
Rammelslakje

Nee dan snap ik het want ik zou inderdaad zweren dat #include onmogelijk was in HTML. Maar via Iframe werkt het ook. Ik ben namelijk al vanaf jongs af aan met HTML bezig en PHP werkt meer in de richting van echt programering en daar wil ik nog even mee wachten.
Chriis

#include en "include in php" zijn twee verschillende dingen. De eerste is de server side include (SSI) die in html gebruikt kan worden, als de server hier naar kijkt. De php versie doet vrijwel het zelfde maar kan alleen in .php files.

SSI:

<!--#include file = "toc.html" -->

PHP:

<?php include('/voeg/een/bestand.in'); ?>

http://www2.let.uu.nl/Solis/ict-centrum/on...ncluderen.shtml

ads

Steun Sciencetalk MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

Bekijk product

Bart

SSI moet dan wel geconfigureerd zijn op de server. Verder kan het zijn dat het alleen bij bepaalde bestandstypes werkt (bijvoorbeeld .shtml)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!