Hallo,
Een beetje rare vraag welk misschien niet direkt met wetenschap te maken heeft, maar ik denk dat ik hier een goede kans heb om verder geholpen te worden.
Ik doe aan fotografie en dan vooral macro's. Hiervoor zou ik een robuste 'tafel' willen hebben die ik ZEER nauwkeurig (liefst traploos), ZONDER SCHOKKEN, vooruit en achteruit kan gedraaid worden.
Het is misschien een beetje moeilijk uitgelegd, maar dit gaat imho te ver om dit hier volledig uitteleggen. (maar als je er behoefte eraan hebt, vraag het dan gerust)
Commercieel bestaat er zoiets niet (toch niet in een degelijke uitvoering en met de nauwkeurigheid die ik wens)
Nu dacht ik dat een focustafel van een microscoop hiervoor wel kon dienen (die gaat normaal toch op en neer, links en rechts ?)
Maar hoe kom ik nu aan die techniek ?? Ik heb niet de hele microscoop nodig, enkel de kolom met tafel, geen optiek. Weet er iemand een groothandel in die dingen ? Want een producent zit er in NL/B niet dacht ik. Alle andere suggesties zijn ook welkom.
Greetz
Stefan
Puzzels