Puzzel Puzzels
Nevsmantis
Artikelen: 0

Invloed bepaalde geluiden op rijgedrag

Goedendag

Ik ben bezig met een onderzoek naar het rijgedrag van mensen in een rijsimulator. En belangrijk daarbij de invloed van geluiden op de rijprestaties.

Heeft iemand voor mij een richting waarin te zoeken of een titel van een boek of een eigen persoonlijke mening/ervaring.

Bij voorbaat hartelijk dank

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

Bekijk product

Napoleon Dynamite

Re: Invloed bepaalde geluiden op rijgedrag

Nevsmantis schreef:Goedendag  

Ik ben bezig met een onderzoek naar het rijgedrag van mensen in een rijsimulator. En belangrijk daarbij de invloed van geluiden op de rijprestaties.

Heeft iemand voor mij een richting waarin te zoeken of een titel van een boek of een eigen persoonlijke mening/ervaring.

Bij voorbaat hartelijk dank
Topics over de invloed van afleiding, aandachtshypothesen zijn makkelijk te vinden. Ik zou ook wat rondneuzen in de ergonomische vakliteratuur bv. lawaai in een werkomgeving.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

WendyTje

Mijn persoonlijke ervaring: des te harder/sneller de muziek, des te harder ik ga rijden.. Maar dat is natuurlijk allerminst wetenschappelijk, geen idee of hier ooit onderzoek naar is gedaan.
Napoleon Dynamite

Mijn persoonlijke ervaring: des te harder/sneller de muziek, des te harder ik ga rijden..  Maar dat is natuurlijk allerminst wetenschappelijk, geen idee of hier ooit onderzoek naar is gedaan.

Daar is onderzoek naar gedaan met als theoretisch kader een theorie van Zajonc

waarbij een verhoging van arousal leidt tot toename van dominante responsen.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können
popin

Ik denk ook dat leuke snelritme muziek mij aanzet tot harder rijden. Nu niet perse het harder rijden maar gewoon, je wordt goedgezind , je zingt mee en je let niet meer op de snelheid die je per uur haalt. Meestal rijd ik dan te hard. Ik zou niet weten of klassieke, trage muziek een mens trager doet rijden..

ads

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

Bekijk product

albert davinci

Ik denk ook dat leuke snelritme muziek mij aanzet tot harder rijden. Nu niet perse het harder rijden maar gewoon, je wordt goedgezind , je zingt mee en je let niet meer op de snelheid die je per uur haalt. Meestal rijd ik dan te hard. Ik zou niet weten of klassieke, trage muziek een mens trager doet rijden..
Het hangt er maar net van af wat jouw muzikale smaak is.

Ik denk dat het vooral een kwestie is van in hoeverre je in de muziek opgaat. Ik zou weer harder gaan rijden als ik queen op zou zetten.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🌎 Psychologie en Sociologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!