stelling als god bestaad waar moet hij dan vandaan komen?
god maakte volgens veel alles maar hij moet zelf toch ook ergens vandaan gekomen zijn.
Het wel/niet kunnen optillen van een steen is helemaal niet van toepassing op God."God kan toch alles?Kan god eens steen maken zo zwaar dat hij hem niet kan tillen?"
Mooie metafoor!Stel je voor dat jij een programmeur bent van een supercomputer, en je maakt een heel geavanceerde versie van het spelletje "The Sims". Je geeft ze A.I. enzo, en die botjes worden zó slim dat ze zelfs complexe gedachten kunnen vormen, en kunnen nadenken over hun oorsprong en over jou. Jij bent dan immers een soort god voor ze. Een steen maken is voor jou niets anders dan wat bitjes op 0 of 1 zetten. Jij bent vanuit hun perspecfief letterlijk almachtig. En nu vragen ze zich af of jij een steen in hun wereld kunt creëren die zo zwaar is dat jij hem niet op kunt tillen. Kun je dat?![]()
Wow,die zag ik niet aankomenHet wel/niet kunnen optillen van een steen is helemaal niet van toepassing op God.Gamer schreef:"God kan toch alles?Kan god eens steen maken zo zwaar dat hij hem niet kan tillen?"
Stel je voor dat jij een programmeur bent van een supercomputer, en je maakt een heel geavanceerde versie van het spelletje "The Sims". Je geeft ze A.I. enzo, en die botjes worden zó slim dat ze zelfs complexe gedachten kunnen vormen, en kunnen nadenken over hun oorsprong en over jou. Jij bent dan immers een soort god voor ze. Een steen maken is voor jou niets anders dan wat bitjes op 0 of 1 zetten. Jij bent vanuit hun perspecfief letterlijk almachtig. En nu vragen ze zich af of jij een steen in hun wereld kunt creëren die zo zwaar is dat jij hem niet op kunt tillen. Kun je dat?![]()
Ik ook.Maar ik hoor het vaak zeggen.Zit namelijk op een christelijke school.roosje schreef:God staat aan't begin en het einde de tijden"
Oftewel god bestond altijd en zal er altijd bestaan
dat lijkt me wel erg onwaschijndelijk hoor
ik zelf denk dat mensheid god heeft bedacht.
Welke theorie is niet geschapen nu niet geschapen door de mens?God werd geschapen door de mens.
Is dat wel zo? Is het juist niet een hele moeilijke uitweg voor alle vragen? Want hoe kan iemand God makkelijk verklaren?Hij is een gemakkelijke uitweg voor alle vragen,waar ze geen antwoord op weten.
Welke regels bedoel je? de 10 geboden ofzo?Hij is ook een nuttige stok achter de deur. Dit voor mensen die niet beseffen dat je regels nodig hebt,om het leven leefbaar te maken.
Mischien heeft God helemaal niet zo probleem mee dat iemand niet geloofd, Bijvoorbeeld: iemand die al als een heel goed mens leeft, of iemand die heel tevreden met zijn leven is, en die andere mensen gelukkig maakt, en nooit en andere mensen ongelukkig gemaakt. Iemand die al een goed geweten heeft.Als er een God is die me zal vragen waarom ik niet geloofde,dan zal ik hem vragen waarom hij het mij zo moeilijk maakte om te geloven.
Gewoon een keer aan God vragen, mischien krijg je wel een antwoord.Dan zal ik hem vragen waarom hij het mij zo moeilijk maakte om te geloven.
Stel dat er toch een andere ruimte bestaat, waar na de dood een geweten/ziel of geest eeuwig blijft bestaan? Zou die ziel/geest dan trots zijn op het leven zoals het is gegaan? Of zou die dan zeggen: "tja, als ik wist dat de natuur zo in elkaar zit, had ik het leven wel anders gedaan?"Na mijn dood is er niets.Het heerlijke van de dood is,dat het een diepe eeuwige slaap is,zonder dromen.
Precies, da's nou het hele mooie van het leven, hier heb je tijd en ruimte, geluk en muziek en heel veel andere mooie dingen.Intussen heb ik hier nog veel te doen en te beleven.
Pr. 9:5 "Want de levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar de wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust." Volgens de bijbel dus geen leven na de dood!Oké, de mensen die in God geloven, geloven (vaak) ook in leven na de dood.
Zulke zaken bedenk ik zelf.Ik heb daar niemand voor nodig!