Puzzel Puzzels
roosje
Artikelen: 0

waar komt god vandaan?

stelling als god bestaad waar moet hij dan vandaan komen?

god maakte volgens veel alles maar hij moet zelf toch ook ergens vandaan gekomen zijn.

ads

Steun Sciencetalk Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Bekijk product

noortje

Re: waar komt god vandaan?

gelieve een duidelijke titel te kiezen.

ik geloof niet in en god of hoger iets, dus in mijn ogen komt hij uit de geest van de mens, is hij daar ontstaan en daar ontwikkelt tot datgene wat hij nu is.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Luke

Did God create mankind or did mankind create God, that is the question!
Gamer

"God staat aan't begin en het einde de tijden"

Oftewel god bestond altijd en zal er altijd bestaan.
Anonymous

God bestond al altijd en zal ook voor altijd bestaan. Kijk weet jij waarom wij aan zulk soort vragen denken. Dat komt omdat wij denken met de regels vande mens en regels van de natuurkunde. Het is zo dat wij beperkinginen hebben grkegen door God. Maar je moet bij dit soort vragen veel en veel ruimer denken. Je moet denken aan dingen die onmogelijk zijn voor de mens. Maar God heeft altijd bestaan en zal altijd bestaan. Het is niet zo dat de regels van de "mensenwereld" gelden voor God. Hiermee bedoel ik dus geboorte en sterfte. En als jke hier meer informatie over wilt raad ik het je aan om naar een Moskee of naar een Kerk gaat. Ik benzelf een moslim.
Gamer

"God kan toch alles?Kan god eens steen maken zo zwaar dat hij hem niet kan tillen?"

,nou? :shock:
Rogier

"God kan toch alles?Kan god eens steen maken zo zwaar dat hij hem niet kan tillen?"
Het wel/niet kunnen optillen van een steen is helemaal niet van toepassing op God.

Stel je voor dat jij een programmeur bent van een supercomputer, en je maakt een heel geavanceerde versie van het spelletje "The Sims". Je geeft ze A.I. enzo, en die botjes worden zó slim dat ze zelfs complexe gedachten kunnen vormen, en kunnen nadenken over hun oorsprong en over jou. Jij bent dan immers een soort god voor ze. Een steen maken is voor jou niets anders dan wat bitjes op 0 of 1 zetten. Jij bent vanuit hun perspecfief letterlijk almachtig. En nu vragen ze zich af of jij een steen in hun wereld kunt creëren die zo zwaar is dat jij hem niet op kunt tillen. Kun je dat? :shock:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Boaz

Stel je voor dat jij een programmeur bent van een supercomputer, en je maakt een heel geavanceerde versie van het spelletje "The Sims". Je geeft ze A.I. enzo, en die botjes worden zó slim dat ze zelfs complexe gedachten kunnen vormen, en kunnen nadenken over hun oorsprong en over jou. Jij bent dan immers een soort god voor ze. Een steen maken is voor jou niets anders dan wat bitjes op 0 of 1 zetten. Jij bent vanuit hun perspecfief letterlijk almachtig. En nu vragen ze zich af of jij een steen in hun wereld kunt creëren die zo zwaar is dat jij hem niet op kunt tillen. Kun je dat? :shock:
Mooie metafoor!
roosje

God staat aan't begin en het einde de tijden"

Oftewel god bestond altijd en zal er altijd bestaan

dat lijkt me wel erg onwaschijndelijk hoor

ik zelf denk dat mensheid god heeft bedacht.
Gamer

Gamer schreef:"God kan toch alles?Kan god eens steen maken zo zwaar dat hij hem niet kan tillen?"
Het wel/niet kunnen optillen van een steen is helemaal niet van toepassing op God.

Stel je voor dat jij een programmeur bent van een supercomputer, en je maakt een heel geavanceerde versie van het spelletje "The Sims". Je geeft ze A.I. enzo, en die botjes worden zó slim dat ze zelfs complexe gedachten kunnen vormen, en kunnen nadenken over hun oorsprong en over jou. Jij bent dan immers een soort god voor ze. Een steen maken is voor jou niets anders dan wat bitjes op 0 of 1 zetten. Jij bent vanuit hun perspecfief letterlijk almachtig. En nu vragen ze zich af of jij een steen in hun wereld kunt creëren die zo zwaar is dat jij hem niet op kunt tillen. Kun je dat? :?:
Wow,die zag ik niet aankomen :shock: Goeie
roosje schreef:God staat aan't begin en het einde de tijden"

Oftewel god bestond altijd en zal er altijd bestaan

dat lijkt me wel erg onwaschijndelijk hoor

ik zelf denk dat mensheid god heeft bedacht.
Ik ook.Maar ik hoor het vaak zeggen.Zit namelijk op een christelijke school.
Anonymous

God werd geschapen door de mens.Hij is een gemakkelijke uitweg voor alle vragen,waar ze geen antwoord op weten.Hij is ook een nuttige stok achter de deur.Dit voor mensen die niet beseffen dat je regels nodig hebt,om het leven leefbaar te maken.Als er een God is die me zal vragen waarom ik niet geloofde,dan zal ik hem vragen waarom hij het mij zo moeilijk maakte om te geloven.Na mijn dood is er niets.Het heerlijke van de dood is,dat het een diepe eeuwige slaap is,zonder dromen.Intussen heb ik hier nog veel te doen en te beleven.
Anonymous

Is dit een theorie die je zelf hebt bedacht? Ik heb ook ooit zo'n theorie bedacht. Mijn stelling was erg vergelijkbaar met die van jou.

namelijk:

Waar was je voor je geboorte? Weet je daar nog iets van? Op welke plek was je toen? In het niets nergens.

Dat leek mij een simpele verklaring voor wat er na de dood zou komen. Na de dood zou de zelfde situatie zijn als voor je geboorte. Nergens dus.
God werd geschapen door de mens.
Welke theorie is niet geschapen nu niet geschapen door de mens?

A: God

of

B: Na de dood zou de zelfde situatie zijn als voor je geboorte. Nergens dus. Na de dood is er niets. Een diepe eeuwige slaap is,zonder dromen.
Hij is een gemakkelijke uitweg voor alle vragen,waar ze geen antwoord op weten.
Is dat wel zo? Is het juist niet een hele moeilijke uitweg voor alle vragen? Want hoe kan iemand God makkelijk verklaren?

of bedoel je de antwoorden op de volgende vragen:

Bestaat er leven na de dood?

Hoe zijn we ontstaan?

Okey de mensen die in God geloven, geloven (vaak) ook in leven na de dood, en geloven ook dat God de schepper is van alles,

maar die antwoorden zijn nog steeds niet makkelijk,

want het geven van aantonend bewijs van deze antwoorden is niet makkelijk.

En dan heb je ook nog eens heel veel verschillende geloven, wat is het juiste geloof? dit maakt het helemaal al niet makkelijk.

Wat is nu makkelijker?

A: Geloven in een God

of

B: In niks geloven
Hij is ook een nuttige stok achter de deur. Dit voor mensen die niet beseffen dat je regels nodig hebt,om het leven leefbaar te maken.
Welke regels bedoel je? de 10 geboden ofzo?

Als een mens overtuigd is dat God bestaat, wil dit nog niet zeggen dat die mens vanzelf, volgens zijn regels gaat leven. Iedereen kent de historie van de verschillende kerken en hun ruzies. Er zijn genoeg mensen die wel in God geloven, maar toch fouten maken.
Als er een God is die me zal vragen waarom ik niet geloofde,dan zal ik hem vragen waarom hij het mij zo moeilijk maakte om te geloven.
Mischien heeft God helemaal niet zo probleem mee dat iemand niet geloofd, Bijvoorbeeld: iemand die al als een heel goed mens leeft, of iemand die heel tevreden met zijn leven is, en die andere mensen gelukkig maakt, en nooit en andere mensen ongelukkig gemaakt. Iemand die al een goed geweten heeft.
Dan zal ik hem vragen waarom hij het mij zo moeilijk maakte om te geloven.
Gewoon een keer aan God vragen, mischien krijg je wel een antwoord.

Maar op wat voor manier zou God iemand een antwoord geven op deze vraag? Als je dat weet zou je mischien zijn antwoord kunnen opmerken.
Na mijn dood is er niets.Het heerlijke van de dood is,dat het een diepe eeuwige slaap is,zonder dromen.
Stel dat er toch een andere ruimte bestaat, waar na de dood een geweten/ziel of geest eeuwig blijft bestaan? Zou die ziel/geest dan trots zijn op het leven zoals het is gegaan? Of zou die dan zeggen: "tja, als ik wist dat de natuur zo in elkaar zit, had ik het leven wel anders gedaan?"
Intussen heb ik hier nog veel te doen en te beleven.
Precies, da's nou het hele mooie van het leven, hier heb je tijd en ruimte, geluk en muziek en heel veel andere mooie dingen. :shock:

Maar helaas ;) bestaan er nog steeds mensen die het plezier van andere verzieken.

groetjes
Anonymous

Zulke zaken bedenk ik zelf.Ik heb daar niemand voor nodig!
Vortex29

Oké, de mensen die in God geloven, geloven (vaak) ook in leven na de dood.
Pr. 9:5 "Want de levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar de wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust." Volgens de bijbel dus geen leven na de dood!

ads

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

Steun Sciencetalk Tomodachi Life - Nintendo Switch

Tomodachi Life - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Zwart

Nintendo Switch 2 - Zwart

Bekijk product

Anonymous

Zulke zaken bedenk ik zelf.Ik heb daar niemand voor nodig!

gelukkig maar!

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!