Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
curix
Artikelen: 0

Zwarte energie

Wat is Zwarte energie?

Eerst zeidn ze da het heelal terug in elkaar zou klappen door de zwaartekracht maar onlangs werd er gezegd dat het heelal alsmaar sneller uit elkaar gaat.

Hoe waarom en wat is zwarte energie?

merci
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

ads

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Bekijk product

Steun Sciencetalk STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Bekijk product

Antoon

Re: Zwarte energie

ik weet niet precies wat de nieuwste bevindingen zijn , maar naar wat ik weet is het toevallig in de volgorde in wat jij gelezen hebt.

want als je het nou alleen aan mij zou vragen zou ik zeggen dat het een grote vraag is, en was/is een theorie dat op grote afstand zwaartekracht een afstotendekracht zou zijn tussen massa's (met einsteins constante(Λ

). maar dat even terzijde

hier volgt een interessant verhaal voor je:

Als de oerknal werkelijk heeft plaatsgevonden dan is er op een moment een enorme massa vrijgekomen en allekanten opgespoten, door de kracht van de knal word de massa uiteengedreven(traagheid) maar! de zwaartekracht probeert het helal juist weer kleiner te maken(trek alles naar elkaar toe) beide van deze beweringen zijn waar. maar als de kracht van het helal ietskleiner zou zijn zouden we alang weer weg zijn gevaagd door het overwicht van de zwaartekracht, en als de klan iets groter was geweest konden we al lang niet meer zien wat we nu zien als we naar de hemel kijken, het lijkt er dus op dat de oerknal een evenwicht heeft gevonden tusen zwaartekracht en uiteenklapping.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Math-E-Mad-X

Hoe waarom en wat is zwarte energie???????????????????????????????????
Als ik je dat zou kunnen uitleggen...

...dan zou ik de nobelprijs krijgen!!! :)

Is een van de grootste mysteries van de moderne natuurkunde namelijk. Ik denk dus niet dat je hier op dit forum een bevredigend antwoord op je vraag kan verwachten. :wink:
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }
sjonnie

Men spreekt overigens van donkere energie en niet van zwarte energie.
Math-E-Mad-X

Men spreekt overigens van donkere energie en niet van zwarte energie.
Inderdaad ja, ik denk dat zwarte energie eerder iets met satanisme te maken heeft. :wink:
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }
Phillip

lees hier op

ik wel er geen soep van maken, maar wordt 'zwarte energie' niet zo een beetje vgl met zero-point energy
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!
Dekeyster

curix schreef:Wat is Zwarte energie?

Eerst zeidn ze da het heelal terug in elkaar zou klappen door de zwaartekracht maar onlangs werd er gezegd dat het heelal alsmaar sneller uit elkaar gaat.

Hoe waarom en wat is zwarte energie?

merci
Men heeft inderdaad ontdekt dat het heelal steeds verder uitbreidt en ook dat dit proces steeds sneller gaat

dit zou onmogelijk moeten zijn met de zwaartekrachtwet van Newton. Nu heeft de wetenschap iets ontdekt Zwarte Energie. Wat het precies is weet men niet maar men weet wel dat het een bepaalde soort van energie is die tegen elke universele wet indruisd en zo aan de oorzaak licht van het rare fenomeen dat het heelal steeds sneller uitbreidt...

Zo zouden we zwarte energie moeten dankbaar zijn voor het verhinderen van de Big Crunch (of de ineenstroting van het heelal) maar anderzijds er komt niets bij in het heelal wat ik wil zeggen is het heelal breidt uit zoals je een tafellaken steeds verer en sneller ui elkaar trekt wat er dus na lange lange lange tijd wel zou gebeuren is dat zwarte energie zo sterkt wordt dat het uiteindelijk planeten, meteorieten, afval, sterren uiteen rukt tot niets anders overblijft dan subatomaire deeltjes en dan praten we over bv. de aarde die uiteen gerukt wordt tot elk afzonderlijk deeltjes opgesplist is in quarks...

Meer weten??? Vraag gerust.

Dekeyster ;)

ads

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Bekijk product

phoenixofflames

Phillip schreef:lees hier op

ik wel er geen soep van maken, maar wordt 'zwarte energie' niet zo een beetje vgl met zero-point energy
Het blijkt dat er een factor 10^100 ofzo verschil is.

Donkere energie gedraagt zich als een vloeistof met een negatieve druk.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🧭 Natuurkunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!