Moderator: physicalattraction
nee, hij versnelt niet meer. ER komt namelijk geen kracht meer bij, dus is er ook geen versnelling. (mss nog door de zwaartekract, maar mij lijkt dit te verwaarlozen.)wat is de snelheid van een kogel en versnelt hij nog nadat hij uit de loop is gekomen ?
Een kogel uit een geweer kan makkelijk 800 m/s halen. Kogels uit pistolen zijn daarentegen minder snel. Sommigen gaan niet eens door de geluidssnelheid heen.wat is de snelheid van een kogel en versnelt hij nog nadat hij uit de loop is gekomen ?
Voor het raken van een doel op afstand speelt de zwaartekracht wel mee! Het richtmechanisme moet ingesteld worden op de afstand van het doel (dit is met name het geval met scherpschuttergeweren).nee, hij versnelt niet meer. ER komt namelijk geen kracht meer bij, dus is er ook geen versnelling. (mss nog door de zwaartekract, maar mij lijkt dit te verwaarlozen.)
Voor het raken van een doel op afstand speelt de zwaartekracht wel mee! Het richtmechanisme moet ingesteld worden op de afstand van het doel (dit is met name het geval met scherpschuttergeweren).
Dit hangt af van over welke snelheid je het hebt. Denk eraan dat snelheid een vector is en dat de grootte wordt gegeven door de norm van deze vector.ja, maar zal de zwaartekacht die naar beneden trekt de snelheid van de kogel sterk beinvloeden, en dan nog in positieve zin want anders is het geen versnelling. Ik zou nee zeggen.
joma2620 schreef:wat is de snelheid van een kogel en versnelt hij nog nadat hij uit de loop is gekomen ?
nee, hij versnelt niet meer.
de kogel versnelt nog wel als hij uit de loop komt, dat komt door de gassen die nog een beetje achter de kogel drukken.
Zou de wrijvingskracht dan al niet groter zijn, waardoor de kogel vertraagt?
??? enkel subsonics gaan zo traag.Sommigen gaan niet eens door de geluidssnelheid heen.
Goed pistooltje? how about nen Hammerli? of ne browning buckmark plus? in cal. 22: Vo = 300m/s. Ne beretta in 9mm? 360 m/s Ne colt delta elite in 10 mm auto? 400 m/s. ne ruger single action in .17 HMR? 700 m/sAls je een goed pistooltje hebt haal je zo'n 300-400 m/s, met een goed geweer zoals eerder gezegd ongeveer 800 m/s, en wanneer je het ECHT goed aanpakt zijn er guns van zo'n 1000/1100 m/s.