gast(peter) schreef:oftwel.....
-Je leert erg veel, en blijft maar leren, waardoor je wel slim wordt
-je verneukt je sociale leven, geen lekkere vriendin en bier drinken met je vrienden, maar suf boeken lezen en veel proefjes doen
Nou nee, als je vrienden het niet kunnen accepteren dat je maar 1, soms 2 keer uitgaat in de week dan zijn dat geen vrienden.
Verder heb ik de laatste 8 jaar altijd wel een vriendin gehad. Er zit verschil tussen altijd tijd hebben en nooit tijd hebben, niemand kan zonder sociaal leven, ook natuurkundige niet. 8)
-Je verdient pas veel als je een goeie baan hebt, in de economie heb je bijvoorbeeld veel meer kans op een goeie baan.
dat is dus ook niet zo. Natuurkundige hebben en zullen altijd uitzicht hebben op een goede banenmarkt. Toen ik met mijn studie begon stonden er voor elke afstudeerder 4 bedrijven te wachten. En dat kan je bij economie niet zeggen. Je verdient alleen wat minder, maar je kunt makkelijk een goede baan krijgen.
Een natuurkundige kan als geen ander zijn eigen baan maken, door een uitvinding te doen bijvoorbeeld.
-je wordt door iedereen als een nerd gezien
Dat is een mode beeld in Nederland. Andere landen waar ik ben geweest hebben de mensen altijd enorm veel respect voor me als ik over mijn studie vertel. Dat is in Nederland ook wel zo, maar dan moet ik eerst vertellen wat ik nou precies allemaal doe, en alle vooroordelen van natuurkunde eerst omver werpen.
Natuurkunde is een vak wat niet wordt begrepen in Nederland.