nu volgt een citaat mbt de cyberpsychose:
Ik en moordenaar Mohammed Bouyeri
Er is in zekere zin een overeenkomst tussen Mohammed Bouyeri (moordenaar van Theo van Gogh) en mijzelf. Dankzij het internet raakte ik in een extreme cyberpsychose (iets wat het Pieter Baan Centrum grondiger moet onderzoeken) en hierdoor verstuurde ik toen een gewetenloze tekst, als poederbrieven ('Antrax van Allah') naar tientallen Hindoeorganisaties (mei 2002). Destijds opereerde ik anoniem op internet onder diverse extreme schuilnamen. Mohammed B. opereerde vlak voor het plegen van de religieuze moord ook anoniem op internet en stond bekend als een gewetenloze moslim extremist op diverse forums. Dit impliceert in zekere zin dat deze jongeman net als mij handelde in een waantoestand, wat ik een cyberpsychose noem. Het voornaamste kenmerk van een cyberpsychose is de aanwezigheid van een extreme en gewetenloze onderbewuste Ik-figuur, die op bepaalde momenten de echte Ik totaal uitschakelt en de deur opent voor wreed gedrag en zelfs misdadige handelingen. Er moet meer psychiatrisch onderzoek verricht worden naar deze psychische aandoening, want anders kan het leiden tot heel gevaarlijke toestanden op het internet.
Algemene kenmerken van de cyberpsychose:
1. Een Ik-ben-god-zelf-op-internet waanovertuiging.
2. Extreme interpretatie, toepassing en uitvoering van een bekrompen binaire haatideologie, zoals moslimhaat, jodenhaat, negerhaat, islamitisch fundamentalisme, fascistisch geloof, neonazisme, enz.
3. Extreem sociaal isolement.
4. Extreme eenzaamheid, gepaard gaande met suïcidale momenten.
5. Extreme neiging om alles ongeremd te willen uiten op internet forums en via email, geheel anoniem, met gebruik van vele schuilnamen.
6. Vervallen voedingspatroon, meestal ondervoed, of fastfood gebruiker.
7. Verstoord dag- en nachtritme. Tot drie uur 's ochtends haat en moord zaaien op internet en de volgende dag pas drie uur 's middags opstaan uit bed.
8. Verstoorde sociale en psychische belevingswereld.
9. Meestal mannelijk geslacht, ongehuwd, kinderloos, werkloos en boven de dertig jaar. Ras, geaardheid en afkomst spelen hierbij geen significante rol.
10. Dreigende asociale houding tegenover vreemden. Ontwijken van normaal sociaal contact. Kille zwijgende blik in gelaat.
Ik raad een ieder af om anoniem te opereren op internet. Blijf mens op de digitale snelweg, want alleen dan zal je geestelijk verder groeien en maximaal profiteren van de voordelen van dit high tech communicatiemedium. Technologie is leuk, maar het moet niet leiden tot een beestachtig evolutieproces van tientallen miljoenen mensen.
Citaat uit:
WEBpublication EBOEK / EPAGE 1 of 5
Deel 1, Geheim rapport Nieuw Rechts.
Inleiding
Offeraar Dewanand
Offercode wfor1093
Offerdatum 13 juli 2005
gepubliceerd op Kritisch Podium Dewanand (zie mijn profiel)
noten
Ik vind mijn theorie over de cyberpsychose heel interessant. Doordat internet jong is weet men hier niet goed raad mee. Isolatie, asocialiteit, anonimiteit en eenzaamheid worden juist versterkt door internet. Dit moet men beter onderzoeken, want het kan tot heel grote problemen leiden bij de cybergeneratie.
Puzzels