Dit had ik ook een keer gevraagd met bier en energy drink... Iedereen gaf een andere mening en flauwe antwoorden zoals: als je allebei binnen beperken houdt geen van beide etc. Als je elke avond een blikje bier of een blikje cola drinkt zou ik het zo een twee drie niet weten. Met cola zit je met de suiker en met bier met de alcohol. Is moeilijk te zeggen idd...
Ik zou het werkelijk waar niet weten..... Dan zou je een lijstje moeten maken van alle stoffen die mogelijk schadelijk zijn. Dan kijk je welke vloeibare versnapering het meest van die stoffen herbergt en in welke hoeveelheid, maar dat is appels met peren vergelijken. Je kunt moeilijk het ongezonde effect van 2 stoffen vergelijken die op een totaaaal andere manier die gezondheid negatief beïnvloeden.
het spijt me, ik geef ook weer een vaag en flauw antwoord.
't Maakt toch al wat duidelijk... Ik geef gewoon vaak commentaar op mensen die drinken... en ik drink cola.. Vandaar wil ik weten of ik eigenlijk wel terecht becommentarieer.
(Maarja... drank drinkt men meestal wel in meerdere mate dan iemand dia alleen cola drinkt)
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.
Op gebied van energetische waarde is cola minder erg dan bier. Op gebied van alcohol weet je wel welke het schadelijkste zal zijn zeker? Al hoor je soms ook wel eens zeggen dat een klein alcohol consumptie wel eens gezond zou kunnen zijn...
Ik zelf denk toch dat elke dag een blikje cola minder schadelijk is dan een blikje bier.
Dacht het niet. Licht misschien een beetje aan de oorzaak van het lage suikergehalte, maar als dit bij een overproductie van insuline ligt, dan is het suikergehalte op een dergelijke manier absoluut niet goed. Het pept je heel even op, maar je alvleesklier zal hier meteen keihard op reageren waardoor het suikergehalte heel snel weer laag zal zijn. Je krijgt dan in korte tijd laag, hoog, laag suikergehalte. Da's niet gezond.