Wat zijn de grootste verschillen tussen belgen en nederlanders?
De taal is er één, maar ik twijfel er niet aan als er nog zijn.
Weet er iemand één?
Moderator: Rhiannon
Ik denk dat dat meer de religieuze historie is, die vanwege het katholicisme in België wat trager wegebt dan in het eerder ontkerkende Lutherse Noord-Nederland.ik denk dat een Vlaming meer conservatief is dan pakweg een gemiddelde Nederlander. Kijk maar naar abortus, euthanasie homo huwelijk en die zaken (die toch wel redelijk progressief zijn) zijn, zijn in Nederland al lang ingevoerd en hier in België nog niet of nog maar pas.
Mijn ervaringen zijn wat dat betreft waarschijnlijk veel internationaler, en ik merkte eigenlijk alleen individuele en geen nationale verschillen hierin, waar ook ter wereld. Beleefdheid om dingen niet recht in je smoel te zeggen zou je ook als achterbaksheid kunnen aflezen, maar dat is dus een sterk door de waarnemer zelf gekleurde waarneming. Ofwel, net als in de quantummechanica, het meetapparaat zelf dat de meting verstoort.Ook zijn mijn ervaringen dat belgen sneller achter de ellebogen spelen.
Wat bedoel je met die kreet? Dat je het woord niet kent? Een volzin zou handiger zijn...tutoyeren?