Hallo daar,
Ik heb even een paar vraagjes en een kleine theorie die ik voor wil leggen.(Yay)
Laten we beginnen met de vragen.
Zoals iedereen weet is er de theorie van de oerknal. Eerst was er niets, toen een molecuul, een boem en hoera, we hadden planeten, universums en meer. Maar hoe kon er eerst niks zijn, toen een molecuul en toen een boem? Een molecuul kan punt 1 niet alleen bestaan, of in iedergeval niks vormen, en hoe kan dat kleine kereltje dan er zomaar zijn en tot overmaat van wonder een oerknal veroorzaken?
Dan is er nog de fact van de implosie. Hoe je het ook draaid en keert, ons helal, universum, wat dan ook, raakt vol. Het word te krap. Onderzoekers hebben
geconstateert dat er hoe dan ook een implosie komt. Hoe is dit mogelijk?
Dan nu de theorie.
Misschien weten jullie wat ruimtevensters zijn; het fenomeen dat ruimte reizen voor altijd dwars zal zitten. Stel je eens voor dat wij de mogelijkheid hadden om met een aardige snelheid naar het einde van ons zonnenstelsel kunnen en weer terug. We zitten nu met zijn allen in het schip, misschien wel een theetje te drinken, café noirtje erbij. Na 60 jaar komen we allemaal happy en gezond weer terug. We zoeken de coordinaten van onze geliefde planeet op, maar nu blijkt hij weg te zijn. Dit komt dus door de relativiteit van tijd zoals wij die kennen, maar ook door die vensters. deze zorgen er dus voor dat er tijd en ruimte krommingen zijn, maar het nadeel is dat wij die met makkelijke techniek niet echt zien. Nu mijn theorie. Als we deze vensters zouden kunnen berekenen, is het dan mogelijk om tijd te reizen? Als we een brandstof hebben die ons echt ver zou kunnen brengen en we vinden uit hoe en waar die die vensters heen gaan, dan zou het technisch gezien mogelijk zijn om tijd te reizen. Zou dit in practijk ook mogelijk kunnen zijn?
Puzzels