Ik zie niet waar ik fout ga. In het eerste plaatje heb ik de normaalkracht weggelaten, omdat die er niet toe doet, aangezien de wrijvingskracht 0 moet zijn. Kun je wel allerlei vectoren erin gaan plakken, maar dat werkt niet bevorderlijk voor het overzicht.
De fietsers is een iets ander verhaal, waarbij kantelen mogelijk is. Overigens, ook bij de plaatjes in je (leuke) site zijn niet alle vectoren getekend. Ware dat wel zo, dan zouden alle fietsers omvallen vanwege het moment van hun zwaartekracht om het contactpunt band-weg.
Het is niet onmogelijk dat ik iets verkeerd beoordeel hoor, ik heb ook de wijsheid niet in pacht. Maar ikzelf zie het zo 123 niet, dus zal een ander me dat dan eventueel moeten uitduiden.
EDIT>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Hoe kan de graviatiekracht de centripetale kracht leveren wanneer beiden loodrecht op elkaar staan?
Wrijvingskracht is qua grootte afhankelijk van de notmaalkracht x de wrijvingscoëfficient, en qua richting van de beweging die hij tegenwerkt. Aangezien een normaalkracht als gevolg van zwaartekracht per definitie loodrecht op een vlak staat, en een voorwerp alleen over dat vlak kan bewegen, staan wrijvingskracht en normaalkracht inderdaad loodrecht op elkaar.
En die wrijvingskracht houdt de auto in de bocht en is dus de centripetaalkracht. Uiteindelijk houdt de zwaartekracht dus de auto in de bocht ja.