Ik vind geloof in somige delen goed maar ik vind het eigenlijk ook heel slecht! Geloof geeft je een rust gevoel, Belief is Relief om het een beetje leuk te laten klinken. Geloof geeft uit der aard normen aan waarden met zich mee. Een manier van denken. Een levensopvatting.
Oké genoeg nu! Even tijd om een flinke mening te horen!
Geloof is iets persoonlijks en niet iets dat bepalend moet zijn door iemand anders. Geloof is ook iets dat je mag verwerpen omdat het persoonlijk is. Als ik zeg dat cola goed voor je is, mag jij vinden van niet. Je gelooft dus niet in mijn mening.
Geloof is denk ik opgericht omdat er vroeger geen orde was. Iets om mensen bij elkaar te brengen. Het brengt ook mensen bij elkaar maar doordat er meerdere geloven zijn ontstaat er ruzie. Over de vraag wie gelijk heeft.
Als je nu 2000 jaar terug in de tijd gaat hoe leg je dan uit wat een overheid is? Een hogere macht die regels heeft en waarvoor je gestraft kan worden.
Geloof is haast hetzelfde je gaat dan namelijk naar de Hel.
Een samenleving met alleen 1 overheid zonder geloof is voor mij het paradijs.
People may say i'm a dreamer but i'm not the only one.
Wat is een verlosser?
Ook zo *** is dat je ouders kiezen wat je gelooft. Je wordt van je geboorte gedoopt/besneden. Daarna ga je je communie doen of je krijgt een barmitswa. Tegen de tijd dat je het allemaal een beetje in ziet waar je mee bezig bent heb je al een stempel op je hoofd. Ook in je hoofd. Je gedachtes worden beinvloed omdat je elke week iets moet aanhoren of lezen uit een boek. Dit is voor somige niet eens zo slecht...
Misschien moet ik de bijbel lezen maar misschien ook niet! Ik wil namelijk mijn eigen mening hebben. Ik heb normen en waarden van hier tot Tokio en ik geloof niet. Vooral omdat ik het *** vind dat het mensen in groepen verdeelt.
Islam
Bij de islam is het zo dat als je gelooft, dat je na je dood 41 maagden krijgt ofzo. Mannen vinden het dan niet zo erg om elke dag even te bidden. Vrouwen moeten daarom onderdrukt worden. Hoofddoekje. De rest mag ingevult worden. Vrijheid van menings uiting. Prachtig de overheid.
Mijn vraag aan terroristen is of ze nou zelf echt geloven dat het goed is om iemand dood te maken voor hun geloof. Niet-terroristen mogen ook hun mening hierover geven!
Algemeen
Ik denk dat het wel klopt dat als je je best doet om goed te leven bijv. de 10 geboden na te streven. Ook voor je zelf bepalen wat jij denkt dat goed en slecht is. Dan komen we met z'n allen in het paradijs. Ik ga misschien zelf wel een boek schrijven joh. Ik hoop dan dat mensen geloven dat ze zelf kritsch moeten zijn. Tegen kritiek kunnen is ook een hele schone zaak!
Voor vandaag hou ik het weer voor gezien! Ik kan nog uren hierover praten ik vind het belangrijk dat mensen ook hierover nadenken.
Reageer Please!
Puzzels