Puzzel Puzzels
Miker
Artikelen: 0

Magnetisme en gratis energie.

Hoi, ik ben juist nieuw bij de forums en ik wou graag eens laten weten of mijn uitvinding wel zou werken.

Een jaar geleden heb ik mij 2 magneten gekocht in Spanje, het zijn zo 2 mooie ovale magneten, die knetteren als je ze tegen elkaar gooit in de lucht.

Maar het gaat hier over:

Afbeelding

Je doet dus 1 magneet draaien door een krachtbron, motor. En plaatst er magneten achter, doordat de ene magneet draait, zal de andere magneet ook beginnen draaien en de volgende ook enz. Als je dan een soort dynamo aan de magneten hangt, zou je toch gratis energie moeten krijgen? Of is de kracht die je in de eerste magneet stop zo groot dat het evenveel energie verbruikt dan krijgt?

Gelieve reacties te posten op deze al dan niet succesvolle uitvinding.

ads

Steun Sciencetalk Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Bekijk product

Rogier

Re: Magnetisme en gratis energie.

De dynamo geeft een bepaalde tegenkracht, de kracht die het kost om hem te laten draaien. Als de magneten niet sterk genoeg zijn, zal het draaien van je eerste magneet de rest niet aan het draaien maken, alsof de magneten vast zitten. Als de magneten wel sterk genoeg zijn, zul je bij het draaien van de eerste magneet flink kracht moeten zetten - meer dan de draaiende dynamo oplevert.

Je kunt een magneet eigenlijk beschouwen als een normale koppeling, alleen dan eentje zonder wrijving. Het is niet zo dat je een magneet met weinig kracht kunt ronddraaien, en dat dan een andere magneet die heel veel kracht moet zetten (bijvoorbeeld omdat er een dikke dynamo aan hangt) vanzelf zou meedraaien.

Dus helaas :)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Miker

Nja, dat dacht ik al, maar toch zal het mij moeten lukken. Ik heb altijd al geloofd dat magneten een soort van energiebron zijn.

Misschien valt er iets te doen met het magnetisme van de aarde zelf.
EvilBro

Ik heb altijd al geloofd dat magneten een soort van energiebron zijn.
en waarom blijf je precies vasthouden aan dit idee?
Miker

Ik heb magneten altijd boeiend gevonden, en er is nog niks goed mee uitgevonden wat de wereld zou kunnen veranderen. Ik vind het zo speciaal als ik mijn magneet draai, dat mijn andere magneet op 30 cm afstand ook draait. Mijn magneten zijn maar 5cm groot en hebben al zo een kracht. Wat als je ze dan heel groot maakt? Al die vragen pufpufpuf.

Ik hoop althans dat ik ooit nog iets met mijn magneten kan doen.

edit: dit bedoel ik dus: Iets dat op zichzelf beweegt zonder gebruik te maken van energie moet toch wel potentieel hebben???
Miker

Graag zou ik nog een uitvinding posten:

Afbeelding

Je hebt dus de normale watermolen die de kracht van het water omzet in energie, maar als je in de molen nog een krachtige magneet plaatst, en je plaatst verderop nog een paar magneten en hangt er dynamo's aan. Dan heb je toch dubbel, driedubbel,... zoveel energie??
Jan van de Velde

Iets dat op zichzelf beweegt zonder gebruik te maken van energie moet toch wel potentieel hebben???
Een enorm potentieel. De mensheid is daar al eeuwen naar op zoek. Op het internet vind je vele sites van mensen die menen het gevonden te hebben, google maar eens met free energy of zero point

Je uitvinding ziet er simpel genoeg uit om een proefinstallatietje in elkaar te knutselen. Probeer het eens zou ik zeggen. Als het écht werkt, kom het dan niet hier vertellen, maar neem er onmiddellijk patent op en start een productiebedrijf. Zodra je werkende apparatuur hebt, geef me een seintje, ik ben dan zeker klant.

(maar ik ga mijn adem niet inhouden tot het zover is :) )

Wat je wil is tegen alle natuurkundige principes. Dus ik geloof er niet in. (voordat je mijn bovenstaande tekst verkeerd begrijpt)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Maarten CH

Miker, als je een briljant idee hebt vraag dan eerst een patent aan voordat je het hier op het forum plaatst, andersom gaat namelijk niet meer :)

Toch denk ik niet dat je met het draaien van je magneten energie kan winnen. De eerste magneet zal bij het draaien de weerstand ondervinden die de andere magneten hebben. De eerste magneet blijft dus niet ongehinderd doordraaien.
aaargh

Met het magnetisme van de aarde valt zeker iets te doen. Dit verplaatst zich héél langzaam over de loop van honderdduizenden jaren. Als je maar genoeg antenne's plaatst, dan is die veranderende magnetische flux groot genoeg om een heel klein klein eetje stroom op te wekken. Jammer genoeg leg je hiermee ook langzaam maar zeker de kern van de aarde stil.
EvilBro

Iets dat op zichzelf beweegt zonder gebruik te maken van energie moet toch wel potentieel hebben???
Maar het beweegt niet uit zichzelf. Jij bent het aan het draaien. Het feit dat jij magnetische velden niet kan zien in tegenstelling tot bijvoorbeeld het elastiek tussen twee wielen waardoor het tweede wiel gaat ronddraaien als jij aan het eerste wiel draait, verandert de situatie niet en er wordt dus niet spontaan energie gemaakt.

Je fascinatie met magneten is op dit moment slechts gestoeld op onbekendheid. Ik adviseer je om naar de bieb te gaan en een goed natuurkunde boek te halen over magnetisme dan kun je je fascinatie stoelen op begrip (tot op zekere hoogte natuurlijk). Tot die tijd kun je misschien vermaken met de perpetuum mobile (want dat stel je hier namelijk voor) van anderen: http://www.lhup.edu/~dsimanek/museum/unwork.htm
Math-E-Mad-X

Jammer genoeg leg je hiermee ook langzaam maar zeker de kern van de aarde stil.
Ja, jammer is dat he? :)
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }
Jorn89

Ik heb magneten altijd boeiend gevonden, en er is nog niks goed mee uitgevonden wat de wereld zou kunnen veranderen.

En wat dacht je dan van elektriciteitscentrales?
Danthaman

Voor kernfusie zijn ze ook zeer belangrijk!...
"Alles is simpel"
Schwartz

Ooit wel eens gehoord van de term:

MHD

Magneto Hydro Dynamica

Magnetisme

Vloeistoffen (of gassen)

Beweging

In een energiecentrale kunnen ze met een MHD generator meer winst halen uit de energiebron.

Een waterrad in een kleine beek met wat verval wekt al aardig wat op.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

ads

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Voor Positiviteit - Scheurkalender 2026 - Elke dag positieve energie - positieve spreuken

Voor Positiviteit - Scheurkalender 2026 - Elke dag positieve energie - positieve spreuken

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS5350i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS5350i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

Theo Rie

Hier een stukje over de SEG met een aantal filmpjes. Er word hier ook duidelijk aangegeven dat er "gratis energie" wordt gegenereerd.

http://pesn.com//2007/02/21/9500458_Searl_demo_video/

Dus niks is onmogelijk!!!

De uitvinding is echter al 50 jaar oud, jammer dat er nu pas weer aandacht aan besteed wordt.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!