Puzzel Puzzels
Santhyssa
Artikelen: 0

Batterijen onbeperkte energie?

Ik zit dit jaar in mijn laatste jaar en doe mijn eindwerk over batterijen.

Nu hebben wij enkele maanden geleden ons onderwerp voor de klas al moeten voorstellen en heb ik de vraag gekregen of batterijen onbeperkte energie hebben. Hiermee bedoel ik dan of je er zoveel energie kan 'insteken' als je wil. Ik weet dat dit niet kan, anders had men dit al wel uitgevonden, maar is er iemand die een verklaring kan geven waarom dat dit niet kan?

Alvast bedankt

Liefs

Santhyssa

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Bekijk product

Cycloon

Re: Batterijen onbeperkte energie?

Ik denk dat je het een beetje als een glas water moet bekijken, je kan er water in doen, maar ook maar tot bovenaan, dat is het maximum, je kan er gewoon niet meer inkrijgen omdat dat het max volume is van dat glas, zelfde bij de chemise stoffen in batterijen, die kunnen ook maar een beperkt aantal energie vast houden :shock:
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Bart

Batterijen werken door redox reacties (scheikundige reacties waarbij electronen = electriciteit gaat stromen). Voor deze reacties heb je chemische stoffen (bijvoorbeeld nikkel en cadmium) nodig. Als deze stoffen uitgereageerd zij kan de batterij natuurlijk geen electriciteit meer geven.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
Santhyssa

Batterijen werken door redox reacties (scheikundige reacties waarbij electronen = electriciteit gaat stromen). Voor deze reacties heb je chemische stoffen (bijvoorbeeld nikkel en cadmium) nodig. Als deze stoffen uitgereageerd zij kan de batterij natuurlijk geen electriciteit meer geven.

Ahja, ik snap het, want meer van die stoffen erin steken gaat uiteraard niet, tenzij je ze vergroot en dan is het logisch dat ze meer spanning leveren... zit ik juist?
Bart

Ahja, ik snap het, want meer van die stoffen erin steken gaat uiteraard niet, tenzij je ze vergroot en dan is het logisch dat ze meer spanning leveren... zit ik juist?

Als je ze groter maakt hoeven ze niet speciaal meer spanning te geven (maar bij bepaalde constructies kan het wel). Ze gaan dan gewoon langer mee.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
Santhyssa

Oke, bedankt voor je antwoord, ben ik al een stuk mee vooruit geholpen! :shock:
Zembla

Dan vraag ik mij af een hoe een oplaadbare batterij werkt. Hoe komt het dat die wel weer energie vasthouden als je er energie doorheen laat lopen?

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

K. Jansen

Hier staat veel informatie over batterijen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Batterij_(techniek) Als je bij howstuffworks.com kijkt zal je ook goede informatie vinden.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🏗️ Praktische en overige technische wetenschappen”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!