Puzzel Puzzels
Knownothing
Artikelen: 0

Google helpt de zoektocht naar AI

Nederlandse wetenschappers denken dat google kan helpen om computers de betekenis van woorden te leren kennen.

http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn6924
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Sint

Re: Google helpt de zoektocht naar AI

Van wat ik gelezen heb is het niet zozeer het begrijpen van een woord alswel het in verband stellen met andere woorden (wat weer tot begrip kan leiden). Toch aardig om te zien dat zoekmachines hiervoor gebruikt kunnen worden.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Leuke gast

Van wat ik gelezen heb is het niet zozeer het begrijpen van een woord alswel het in verband stellen met andere woorden (wat weer tot begrip kan leiden). Toch aardig om te zien dat zoekmachines hiervoor gebruikt kunnen worden.
deze verbanden zijn wel te vinden via Google,

alleen blijft de vraag of de computer echt begrijpt wat bedoeld wordt.

ik gebruik Google vaak als spelling checker:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=parterrretrap&lr=
ikkeikkeikke

alleen blijft de vraag of de computer echt begrijpt wat bedoeld wordt.

De vraag is uberhaupt of dat een belangrijke vraag is voor het wezen van de mens. Laat staan van die van een AI.
Cycloon

Volgens mij zijn deze soort van ideeën al vaker genoemd, alleen denk ik dat nog niemand aan google heeft gedacht :shock:

ads

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Bekijk product

Steun Sciencetalk Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Bekijk product

Bioloogje

ik gebruik Google vaak als spelling checker: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=parterrretrap&lr=

Haha, doe ik ook wel eens, als een versie van het woord veel vaker voorkomt dan het andere, dan ga ik maar vanuit dat het die eerste versie is :shock:

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🏗️ Praktische en overige technische wetenschappen”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!