Puzzel Puzzels
Leuke gast
Artikelen: 0

Hoeveel kan een mens veranderen?

Tot hoever kan de mens het universum veranderen?

Als we vanuit een oorzaak gevolg universum berederenen, zouden we kunnen stellen dat kleine oorzaken grote gevolgen kunnen omvatten.

Nu is mijn vraag wat is een groot gevolg, en wat kan 1 mens hiervan als oorzaak zijn?

Anders geformuleerd hoeveel kan een mens veranderen.

In eerste instantie denk ik hierbij aan 'goede' dingen. Als u gevoel aan slechte dingen dacht dan zou ik u willen attenderen om een andere levensweg in te slaan.

ads

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Math-E-Mad-X

Re: Hoeveel kan een mens veranderen?

In welke eenheid wil je de 'hoeveelheid verandering' uitgedrukt hebben?
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Sybke

Kan de mens de expansie van het universum tegen gaan? Zoiets?
Leuke gast

In welke eenheid wil je de 'hoeveelheid verandering' uitgedrukt hebben?
Dat is inderdaad moeilijk. Zouden we hier iets voor kunnen bedenken. zowiezo lijkt me het lastig om de hoeveel verandering te meten of te bepalen, als dit uberhaupt wel mogelijk is. Waarschijnlijk veranderd de meting het resultaat.
Ik zat op het gebied van oorzaak gevolg te denken, dat bijvoorbeeld iets kleins een groot gevolg kan hebben op de lange termijn. Iets wat juist veel verandering veroorzaakt.
Dit is natuurlijk ook verandering, bijvoorbeeld een nieuwe ontdekking, wat voor een revolutie zorgt. De expansie van het universum tegen gaan zal waarschijnlijk niet tot de mogelijkheden van de mens behoren.
thermo1945

Nu is mijn vraag wat is een groot gevolg, en wat kan 1 mens hiervan als oorzaak zijn?
Mijn verschijning op aarde was wereldschokkend: weer een unicum erbij.

Sorry, ik werd een beetje melig van jouw vraag.
HosteDenis

Zoiets als het 'Butterfly effect', maar dan niet in een mix van verleden en heden; maar meer als in een mix van oorzaak in het heden en gevolg in de toekomst?

Denis
oroborus

hangt af van hoe je het bekijkt een mens op zich kan op zich niet veel veranderen

het zijn de middellen die men voor de verandering gebruikt die een rol spelen

bv. een mens kan alleen geen volledige stad vernielen in 2sec

maar als hij een bom op die stad gooit is ze wel vernield

door de middelen die men gebruikt

m.a.w. een mens kan met de technologie van vandaag misschin een kleine invloed hebben op ons zonnestelsel

maar om te zeggen dat door 1 persoon het hele inuversum zou veranderen. Dat zou ik nu nog niet durven zeggen.

Tenzij er echt een enorme kettingreactie van gebeurtenissen plaatsvinden die zijn begonnen door 1 'kleine' verandering veroorzaakt door een mens.
Sign

De mens kan het universum gaan bevolken, dat mag je een verandering van het universum noemen. En wat één mens tot gevolg heeft vertelt moeder aarde ons wel….we zijn nu met een paar miljard, dat is begonnen met één mens.

Gr. Sign
Leuke gast

oroborus schreef:hangt af van hoe je het bekijkt een mens op zich kan op zich niet veel veranderen

het zijn de middellen die men voor de verandering gebruikt die een rol spelen
Op zich heb je wel een punt, maar let wel, de middelen zijn dus bedacht door de mens.(ook al was het misschien niet direct het doel ervan)

De bedenker heeft dus op dat moment de verandering ervan veroorzaakt.
Phillip

een bedenking...

stel dat de mensen vanuit de Aarde twee type raketten afschiet naar het Heelal, naar een planeet.

de ene raket is een gigantische massavernietigingswapen, de andere raket is gevuld met biologisch levens microben vormen (zijn in staat om leven op een planeet te creeëren). en ze botsen op twee verschillen de planeten.

wat gebeurd er dan:

- de ene planeet is verwoest en de andere planeet is bevolkt met levens organisme.

ik denk dat het afhangt van causaliteit

http://nl.wikipedia.org/wiki/Causaliteit

grtz Phillip
Exception

Vergelijk het universum met een netwerk waarmee je een signaal van punt a naar punt b stuurt. Het signaal gaat door of via verschillende kanalen k1, k2 .. kn op twee voorwaarden:

- het ineenstorten van één kanaal (k56 bijvoorbeeld) 'veroorzaakt" het ineenstorten van het netwerk.

- k56 valt in ons bereik en wij kunnen het 'veranderen'.

Wij moeten dit k56 vinden, en misschien bestaat het, wij moeten meer te weten komen over subatomaire fysica.

ads

Steun Sciencetalk Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

Marko
Moderator

Dit topic hangt van de onwetenschappelijke zever aan elkaar en gaat dus op slot.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”