In mijn cursus worden de ontlading van een condensator en een spoel achtereenvolgens besproken.
Bij de spoel wordt vermeld dat wanneer deze zich in een keten bevind men deze keten niet zomaar mag openen met behulp van bijvoorbeeld een schakelaar omdat de spoel zich anders direct zou willen "ontladen" wat zou resulteren in een vonk tussen de contacten van een schakelaar.
Bij de condensator staat hierover echter niets vermeld. Mijn vraag is of dit ook bij een condensator het geval is. In een condensator is toch immers ook energie opgestapeld?
Puzzels