Moderator: Rhiannon
Wetenschappelijk niet, misschien een logische verklaring. Wat ik heb meegemaakt? Voetstappen terwijl je niemand ziet, spiegels die van muren vallen, harde klappen, gestommel, etc. 4 Jaar achterelkaar. Ik niet alleen, ik werkte op een buitensportcamping in Frankrijk. Het 'gespook' vond plaats in een 1000 jaar oud gebouw. Ik, met zo'n 10-15 andere instructeurs, waren dagelijks getuige van de 'activiteit'. En kom niet met 'oude huizen maken geluiden'-achtige argumenten. Ik ben 4 jaar achtereen daar aan het werk geweest (in de zomer), en heb uitgebreid de tijd gekregen er aan te wennen, erover na te denken en te analyseren. Na zo'n twee jaar is het niet eng meer, en kun je er wat nuchterder over nadenken. Ik heb niets kunnen bedenken of ontdekken wat logisch is. Ik ben in de jaren erna op zoek gegaan naar alternatieve verklaringen. Ik heb nu 8 jaar later nog geen verklaring gevonden. Wat ik heb geconcludeerd is; Ja, er was iets. Nee, het was niet tastbaar. Ja, het kon dingen laten bewegen maar schijnbaar alleen met impulsen, niet gecontroleerd. Nee, het praat niet (geen stemmen) maar communiceert wel. Het leek om aandacht te vragen. Als je erop reageerde (vooral in het begin uit angst) met 'ga weg' of 'hou op' dan hield het 'gespook' op. Later ben ik erachter gekomen dat je het niet uit hoefde te spreken. Eraan denken is genoeg.Wat heb je dan meegemaakt dat jou doet overtuigen dat er geesten bestaan ??? en weet je zeker dat er geen wetenschappelijke oplossing voor is ???
Kom kom niet zo snel oordelen!Wat heeft dit trouwens et wetenschpa te maken ?