Puzzel Puzzels
Bastiaan
Artikelen: 0

profielkeuze

Over vijf dagen moet ik kiezen welk profiel ik neem. Ik denk dat ik N&G kies, omdat ik later iets met biologie ga doen. Maar nu moet ik nog kiezen of ik het hele vak wiskunde, het hele vak natuurkunde of het hele vak scheikunde ga doen. Omdat ik gymnasium doe en dus al latijn (of Grieks) in mijn vakkenpaket moet nemen kan ik niet alle hele vakken kiezen. Daarom zou ik graag willen weten waar je later meer aan hebt, wat het leukst is en wat het moeilijkst is. En wat is nu eigenlijk het verschil tussen Wb1 en Wb1,2?

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS5350i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS5350i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Bekijk product

Syd

Re: profielkeuze

Ik vind Natuurkunde leuker, vandaar dat ik Natuurkunde studeer...

Het is natuurlijk erg persoonlijk. Zelf zou ik mijn keuze niet baseren op een poll in een forum. Het is misschien handig met je decaan te overleggen waar je meer aan hebt bij je studie die je wilt volgen.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

JeffreyButer

Scheikunde...daarom studeer ik het ook.

Wat is er nou mooier dan van stof A + B stof C te maken?? En scheikunde is heel erg belangrijk, zonder scheikunde geen leven zoals we dat nu hebben. Bedenk je eens een leven zonder roestvrijstaal, smaakstoffen voor in de snoepjes, plastic enz. enz.

hiermee wil ik niet zeggen dat natuurkunde niet belangrijk is hoor..Natuurkunde zijn de wetten van de natuur en die zijn zeer belangrijk...ook in de scheikunde.
Als echtparen echt paren hebben echtgenoten echt genoten.
tettha

JeffreyButer schreef:Scheikunde...daarom studeer ik het ook.

Wat is er nou mooier dan van stof A + B stof C te maken?? En scheikunde is heel erg belangrijk, zonder scheikunde geen leven zoals we dat nu hebben. Bedenk je eens een leven zonder roestvrijstaal, smaakstoffen voor in de snoepjes, plastic enz. enz.

hiermee wil ik niet zeggen dat natuurkunde niet belangrijk is hoor..Natuurkunde zijn de wetten van de natuur en die zijn zeer belangrijk...ook in de scheikunde.
En zonder natuurkunde was er geen scheikunde.
vogeltje

Omdat ik gymnasium doe en dus al latijn (of Grieks) in mijn vakkenpaket moet nemen kan ik niet alle hele vakken kiezen.

Waarom zou dat niet kunnen? Ik zit ook op het gymnasium en doe N&T, met biologie2, grieks, latijn en aardrijkskunde...

Als je natuurkunde12 en scheikunde12 wilt, zou je dan gewoon N&T met biologie12 moeten kiezen.

Het verschil tussen WiB1 en WiB12, is volgens mij dat je bij WiB12 gewoon meer doet dan bij WiB1. Als je WiB12 hebt, doe je namelijk ook alle WiB1. Bij WiB12 ga je in ieder geval meer in op het bewijzen van meetkundige stellingen, e.d. Dat is in ieder geval wat ik er van merk.

Maar een gesprek met je decaan of mentor lijkt mij ook het handigst als je met zulke vragen zit.
Bastiaan

Ik heb mijn keuze nu gemaakt om maar ff een einde aan dit topic te maken: Het profiel Natuur&Techniek met Latijn en Bio1,2
Hallo, Moi, Goedendag, Bonjour, Gutentag, Hej, Konnichiwa, Hola, Ciao, Avé, Bom, Día, Eh, Dav, Tungjatjeta, Au, Ep, Saluton, Hoyr, Morn, Kítal, Sakubona, Merhaba, Nihau, Bongu, Dobre Dan, Selamat hari, Jónapot!
Bean

Ook wel G&T met latijn genoemd (bij mij op school)
I never wanted to change the world, but the world changed me...
Bastiaan

Owh, nee, dat wist ik niet, waar staat die afkorting dan voor?
Hallo, Moi, Goedendag, Bonjour, Gutentag, Hej, Konnichiwa, Hola, Ciao, Avé, Bom, Día, Eh, Dav, Tungjatjeta, Au, Ep, Saluton, Hoyr, Morn, Kítal, Sakubona, Merhaba, Nihau, Bongu, Dobre Dan, Selamat hari, Jónapot!

ads

Steun Sciencetalk STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Bekijk product

Elke

Scheikunde 2 wordt bij ons pas vanaf de 6e gegeven, natuurkunde 2 vanaf de 5e. Zelf ga ik komend schooljaar naar de 6e en heb ik geen van beide vakken. Wel weet ik dat ik scheikunde nu al erg lastig vind. Met natuurkunde heb ik minder moeite. En als ik om me heen kijk in de klas krijg ik het idee dat het bij anderen vaak ook zo is.
Destiny is but a word created by man to accept reality

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!