Puzzel Puzzels
TheDevil
Artikelen: 0

Tot welke leeftijd groeien borsten?

Aangezien iedereen een andere leeftijd zegt, zou ik graag wille weten tot welke leeftijd (ongeveer) de borsten van de vrouw groeien ?

Mvg

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

Bekijk product

Bean

Re: Tot welke leeftijd groeien borsten?

tja, dit zal je waarschijnlijk wel een onbevredigend antwoord vinden, maar het verschil heel erg. Bij de ene groeien ze van 10 tot 15, bij de ander van 12 tot 17, en bij weer een ander van 10 tot 17 of van 11 tot 14. Er is natuurlijk wel een gemiddelde(geen idee wat het op dit moment is) maar er is niet echt een vaste leeftijd.

Bean :shock:
I never wanted to change the world, but the world changed me...
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Wouter_Masselink

+/- 16 lijkt me
"Meep meep meep." Beaker
Cassanne

Vaak nog wel wat langer. Maar het is moeilijk te zeggen of dat komt door groei, of door algehele gewichtstoename. Bij mij en mijn zusje toch wel tot ons 19e ofzo, maar wij werden allebei ook nog wat zwaarder (niet meer langer) in die periode. Dan bedoel ik geenszins dik, maar gewoon van heel slank naar iets meer gemiddeld.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!
Anonymous

Nou, als een vrouw in de 30 bijv aan de pil begint schijnen de borsten ook nog iets te groeien maar dit komt natuurlijk door de oestrogenen die erin zitten verwerkt, maar op natuurlijke wijze idd iets van ongeveer tien tot zeventien jaar. 8)
TheDevil

Bedankt :-)

Groeten
Anonymous

bij mij vanaf mn 10e tot 13e..

afgelopen jaar zijn ze een maat kleiner geworden :shock: denk doordat ik 5kilo ben afgevallen ofzo..
Anonymous

Ik heb zelfs wel eens gehoord dat ze tot je 21e doorgroeien, weet natuurlijk niet of dit juist is.
Napoleon Dynamite

Je kunt ook de pil nemen, dan krijgen ze ook een groeischeutje..
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können
Lady

:shock: Va. De overgang worden van vrouwen de borsten groter en voller en gaan met nog oudere leeftijd bij de meesten hangen...Vooral bij vrouwen die zwaar aan de lijn hebben gedaan.

Maar mi. kan de groei omvang ed. altijd plaats vinden va. de pubertijd.

Dus meisjes en vrouwen met jarenlang te kleine borsten kunnen op een dag grotere borsten krijgen. Ook zonder de pil of zo wat. :wink:
Ik ben geen wetenschapper, heb wel veel belangstelling voor van alles. Ik hoop veel te leren van de mede forummers
Angel

Tijdens je zwangerschap groeien je borsten ook :wink: :wink:

Kuszz Angel
chablis

Ben in medische zin geen echte borstenkenner, maar ik neem toch aan dat er een duidelijk verschil is tussen "(tijdelijk) zwellen" en "groeien"van borsten.

Dit nog afgezien van het feit dat wanneer een vrouw dikker wordt, dit ook een toename van vetweefsel in de borsten betekent dat dit niet echt permanente groei betekent.
Cassanne

Je borsten bestaan uit melkklieren, die hebben volgens mij een vast formaat (ongeveer hetzelfde voor alle vrouwen) en zwellen op tijdens de zwangerschap en borstvoeding.

Voor de rest (meestal dus het grootste deel) is het vetweefsel. Toename van vetweefsel zou ik in dit geval dus wel groei noemen.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!
Marlies

De omvang van borsten kan in elk geval gigantisch verschillen met het gewicht. Door aan te komen en af te vallen ben ik al van AA naar C en weer terug geweest... Ik denk dus niet dat er echt een leeftijd op te plakken is.

Het zal zowieso ook afhangen van het moment waarop een meisje echt in de puberteit begint te komen...

ads

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

Steun Sciencetalk Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

Miel

De omvang van borsten kan in elk geval gigantisch verschillen met het gewicht. Door aan te komen en af te vallen ben ik al van AA naar C en weer terug geweest... Ik denk dus niet dat er echt een leeftijd op te plakken is.

Inderdaad, hoe groot je borsten worden hangt ook van je gewicht af. Borstgrootte is toch iets wat grotendeels door de hoeveelheid vet wordt bepaald. Ook mannen kunnen "borsten" krijgen als ze overmatig vet zijn. Dit bewijst denk ik dat borstgrootte niet alleen door hormonen komt, maar ook door je eetgewoontes. Sportvrouwen hebben over het algemeen kleinere borsten dan het gemiddelde. Ik stel het gemiddelde tussen B en C.
Discovery consists of seeing what everybody has seen and thinking what nobody has thought.

Terug naar “🩻 Geneeskunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!