Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
DePurpereWolf
Artikelen: 0
Berichten: 9.239
Lid geworden op: wo 12 mar 2003, 19:44

Hoeveel extra namen heb jij?

Ik zat me ineens af te vragen hoeveel extra namen eigenlijk normaal is in Nederland.

Dus, laat ik eens een pol maken.

De vraag is, hoeveel doopnamen heb je, ook wel tweede naam genoemd, of middel naam, of wat dan ook.

Ik heb er dus twee, mijn voornaam is niet meegerekend.

Dit is ongeacht afkomst, geloof, etc. etc.

ads

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

Steun Sciencetalk 25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Bekijk product

Gebruikersavatar
TD
Artikelen: 0
Berichten: 24.574
Lid geworden op: ma 09 aug 2004, 17:31

Re: Hoeveel extra namen heb jij?

Na m'n voornaam komt enkel nog mijn achternaam, dat zijn er dus 0 ertussen :D
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Nvt
Artikelen: 0
Berichten: 99
Lid geworden op: di 17 jul 2007, 06:20

Re: Hoeveel extra namen heb jij?

Hoe kom je er op ;)

2 zonder de voornaam :D
Gebruikersavatar
Ruben01
Artikelen: 0
Berichten: 2.902
Lid geworden op: wo 02 mei 2007, 18:10

Re: Hoeveel extra namen heb jij?

Ik zat me ineens af te vragen hoeveel doopnamen eigenlijk normaal is in Nederland.
Is het toegestaan dat Belgen ook meestemmen ?

Of je de poll beperken tot Nederland ?
Gebruikersavatar
TD
Artikelen: 0
Berichten: 24.574
Lid geworden op: ma 09 aug 2004, 17:31

Re: Hoeveel extra namen heb jij?

Oei, daar had ik niet bij stilgestaan. Er zit al een Belgische stem tussen :D
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
KathyBE
Artikelen: 0
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 14:03

Re: Hoeveel extra namen heb jij?

ik weet niet hoe het in Nederland gaat maar in België werd de naam van de peetmoeder en peetvader (meter en peter) mee doorgegeven aan het kind
Gebruikersavatar
TD
Artikelen: 0
Berichten: 24.574
Lid geworden op: ma 09 aug 2004, 17:31

Re: Hoeveel extra namen heb jij?

ik weet niet hoe het in Nederland gaat maar in België werd de naam van de peetmoeder en peetvader (meter en peter) mee doorgegeven aan het kind
Dat was misschien vaak gebruikelijk, maar toch niet het enige dat voorkomt.

Vaak waren het ook grootouders of andere familieleden, soms meer dan twee.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
Gebruikersavatar
Hans Sterling
Artikelen: 0
Berichten: 284
Lid geworden op: do 22 mar 2007, 17:28

Re: Hoeveel extra namen heb jij?

Buiten mijn roepnaam heb ik nog een tweede voornaam.
Ir. E. Oosting,hoofdbreker:

"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zélf op lopen."
Gebruikersavatar
DePurpereWolf
Artikelen: 0
Berichten: 9.239
Lid geworden op: wo 12 mar 2003, 19:44

Re: Hoeveel extra namen heb jij?

No problem Ruben. Is er verschil tussern Vlaanderen en Nederland? (grapje) ik zie idd dat ik er Nederland bij heb gezet.

Ik hoor van KathyBE dat het niet veel anders is in Belgie. In NL doe je vaak voor het eerste kind de Opa aan de ene kant en de opa aan de andere kant. voor het tweede en derde kind kan dat wat anders zijn, zo ben ik vernoemd naar mijn pa en ma
Gebruikersavatar
DePurpereWolf
Artikelen: 0
Berichten: 9.239
Lid geworden op: wo 12 mar 2003, 19:44

Re: Hoeveel extra namen heb jij?

Okee, effe gokje Hans, je heet dus bv Hans Anthonius Sterling?
Gebruikersavatar
Hans Sterling
Artikelen: 0
Berichten: 284
Lid geworden op: do 22 mar 2007, 17:28

Re: Hoeveel extra namen heb jij?

ik weet niet hoe het in Nederland gaat maar in België werd de naam van de peetmoeder en peetvader (meter en peter) mee doorgegeven aan het kind
In Nederland was het vooral vroeger gebruikelijk om een kind als tweede naam,de naam van een grootouder te geven.
Ir. E. Oosting,hoofdbreker:

"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zélf op lopen."
Gebruikersavatar
Rov
Artikelen: 0
Berichten: 2.242
Lid geworden op: zo 18 sep 2005, 19:13

Re: Hoeveel extra namen heb jij?

Op mijn gewone voornaam na heb ik nog twee doopnamen die ik beide heb gekregen van mijn peter en meter. Op mijn identiteitskaart, SIS kaart, rijbewijs, ... staat dus Geert Tom Karel.
KathyBE
Artikelen: 0
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 14:03

Re: Hoeveel extra namen heb jij?

TD schreef:Dat was misschien vaak gebruikelijk, maar toch niet het enige dat voorkomt.

Vaak waren het ook grootouders of andere familieleden, soms meer dan twee.


vaak waren het de grootouders omdat het traditie nu eenmaal sprak van de grootouders als doopouders.
Gebruikersavatar
Ger
Artikelen: 0
Berichten: 17.675
Lid geworden op: di 18 okt 2005, 09:51

Re: Hoeveel extra namen heb jij?

Ik heb weliswaar een dubbele naam, maar die heb ik niet met mijn doop gekregen, maar gewoon bij de geboorte. Het is exact de naam van mijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader
Verborgen inhoud
en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader, en zijn grootvader... en tel zo maar door tot minimaal de 14e eeuw. Verder terug konden ze niet zoeken omdat de archieven in vlammen opgegaan zijn destijds.


Mijn broers hebben overigens ook geen doopnamen. Mijn vader heeft er één, mijn moeder 2.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Rekenmachine Casio FX-82NL+

Rekenmachine Casio FX-82NL+

Bekijk product

Steun Sciencetalk Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Bekijk product

Gebruikersavatar
Hans Sterling
Artikelen: 0
Berichten: 284
Lid geworden op: do 22 mar 2007, 17:28

Re: Hoeveel extra namen heb jij?

Okee, effe gokje Hans, je heet dus bv Hans Anthonius Sterling?
Bijna goed DePurpereWolf.

Mijn moeder vond Hans een mooie naam,een tante van mij vond Peter mooier.

Zodoende werd het Hans Peter,roepnaam Hans.
Ir. E. Oosting,hoofdbreker:

"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zélf op lopen."

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!