Maar in ieder geval:
Ik vroeg me af of je met een 1 of meer functies met een aantal parameters (zoals de bekend fa,b,c(x) = ax² + bx + c) elk gewenste getallencombinatie kan krijgen (tussen bijvoorbeeld de 1 en 100) door alleen maar de parameters (a, b en c) te veranderen? Nu bedoel ik natuurlijk niet met de formule ax² + bx + c, want dat geeft een parabolische grafiek en zoals je je wel kan voorstellen moet mijn grafiek meer zigzag zijn.
Om het anders uit te leggen, voor als ik wartaal praat:
Als ik een aantal willekeurige waardes geef tussen de 1 en de 100 en daar een grafiek bij maak voor de duidelijkheid, is het dan mogelijk om daar een fa,b,c,...(x) functie bij te maken? En als ik dan weer andere waardes geef of het dan mogelijk is om met dezelfde fa,b,c,...(x) functie, maar dan door andere parameters in te vullen?
Ik hoop dat ik een beetje te begrijpen ben.
Ik denk dat het niet kan, want anders waren de mogelijkheden daarvan allang geexploiteerd, maar ik wil het toch voor de zekerheid even vragen.
btw, het hoeft niet per se 1 formule te zijn, als je het met 2 formules ook kan (de 1 voor de ene helft en de ander voor de andere helft oid) dan is dat ook goed. pi.gif
Puzzels