Een van de zoekresultaten die ik kreeg had het over 4.4 D; een snelle berekening met Chem3D leverde 4.2 D, dus daar zal het ongeveer in de buurt liggen
Ok ik weet dat cafeine beter oplost in a-polaire of iig minder polaire oplosmiddelen doordat het caffeine enigszins a-polair is (in neutraal milieu).
Is het mogelijk dat cafeine N-H of waterstofbruggen vormt met een oplosmiddel? en zou dit dan een groter effect hebben op de oplosbaarheid dan de polairiteit van het oplosmiddel?