Er is een vraag die mij al jaren bezig houdt maar deze valt lastig te omschrijven dus hier een omschrijving die mijn vraag benadert. Het niets is een onderwerp waar mensen niet goed weten wat ze ermee aan moeten. Wij geloven in het ontstaan van iets uit het iets. Volgens onze denkwijze zal het heelal een oorsprong moeten hebben. Maar teruggaand in de tijd vinden wij het beginpunt. Dus onze logica verteld dat het begin niet zomaar kon verschijnen.
Hier mijn vraag: Wat is het niets? Er zijn atomen, die bestaan uit kleinere deeltjes, deze deeltjes worden onderling bij elkaar gehouden door krachten enz. Maar wat bevindt er zich in de lege ruimten tussen deze miniscule deeltjes. Twee schaakstukken op het schaakbord worden onderbroken door luchtdeeltjes. Er zit iets tussen. Maar wat zit er tussen deze deeltjes in? Energie? Wat is er buiten de rand van het heelal? Die zou er moeten zijn volgens de meeste theorien.
Dus is er een defintie voor niets? Bestaad niets uberhaubt wel.
Misschien is het een beetje een warrig verhaal maar ik hoop dat er mensen zijn die mijn vraag begrijpen en mij hierin een duidelijk antwoord kunen bieden.
Puzzels