Moderator: Rhiannon
Het lijkt er op dit ik dit niet juist heb weergegeven maar kan het niet meer verbeteren. Het zou onderstaande versie moeten zijn:Gevraagd naar een commentaar zei Cohen:"Stop de islamisering? Nee! Wel de uitwassen ervan." Was het een 'slip of the tongue' waar hij later spijt van had, of zou hij dit werkelijk gemeend hebben. Gezien zijn beleid van boel bij elkaar houden en kopjes thee drinken is het wellicht geen verrassing dat hij zoiets zegt, maar toch...
Misschien moest je een keer met Job Cohen praten?
eigenlijk is het simpel je hebt migranten en die proberen bepaalde gebruiken te behouden. de overheid probeert hen tegemoet te komen maar gaat daarin te ver.Maar ik denk dat een goede vraag is, wat is de huidige stand van islamisering, waar gaat er naar toe, wat word er aan gedaan.
Je ziet het toch wat te simpel. Je kunt je ogen niet sluiten voor het feit dat er steeds meer moslims in Nederland zijn komen wonen en dat het geboortecijfer onder moslims hoger is dan bij niet-moslims. Die constatering op zich geeft al verhoogde gevoeligheid bij sommigen, maar hoe dan ook, deze feiten zijn onweerlegbaar.Islamisering van Nederland ? Mensen waar zijn jullie toch mee bezig ? Het hangt toch volledig van je zelf af of je gelovig bent of niet, of je katholiek, protestant, jood, moslem of wat dan ook bent. Ik ben niet gelovig. Voor mijn part mogen alle geestelijken met hun heilige boeken zwaaien, op hun kop staan, mij krijgen ze niet. In plaats van lege kerken krijgen we nu volle moskeeen. So what ? Ik voel nergens geen pijn. Ik ben echt vrij.
Inderdaad, er zijn meer moslims dan 10 jaar geleden. Maar na Fortuyn, Nawijn, Verdonk en Wilders is dat toch echt een halt toegeroepen. Dus, er is inderdaad een dreiging, maar hoe groot is die dreiging nu? Dat is juist waar dit onderwerp over gaat. Ook al planten moslims zich twee keer zo snel voort, duurt het nog 30 jaar voordat het percentage van 5.8% naar 11.6% gaat.Je ziet het toch wat te simpel. Je kunt je ogen niet sluiten voor het feit dat er steeds meer moslims in Nederland zijn komen wonen en dat het geboortecijfer onder moslims hoger is dan bij niet-moslims. Die constatering op zich geeft al verhoogde gevoeligheid bij sommigen, maar hoe dan ook, deze feiten zijn onweerlegbaar.
Waarom vergelijken we Nederland dan niet met Suriname? Of een katholiek Afrikaans land? Of Haiti? Inderdaad, die vergelijking zou niet logisch zijn.Nu is het logisch vergelijkingen te trekken met landen waar de islam al honderden jaren het dagelijks leven bepaald.
Er zijn twee soorten excuses: Sorry dat wat hij zegt je zeer doet. En: sorry dat hij hier kan zeggen wat hij wil. Het eerste excuus is geen enkel probleem. Als ik op iemands veeltelange teen trap zeg ik ook sorry, maar stop ik niet met lopen.---
Zolang overheden zich blijven uitputten excuses aan te bieden aan moslims omdat er westerlingen zijn die gebruik willen maken van hun recht op vrije meningsuiting, zolang zal de islamist in Saoedi-Arabië of Iran zijn neiging tot verspreiding van de islam in Europa en daarna de hele wereld, gehonoreerd zien door de makkelijke successen die worden geboekt.
Welke angsthazerij? Forum regels, je mag niet iemand iets verwijten zonder te defineren waarvoor je hem dat verwijt.Moslims hebben over het algemeen een heel kort lontje. Kennelijk is de angsthazerij die Balkenende de laatste tijd ten toon spreidde hierop gebaseerd.
Wist ik maar wat Islamisering was...Alles mag klaarblijkelijk, ook islamisering, als de vrede maar bewaard blijft.
We hebben het echter over Nederland. Zie jij een moslim lobby groep met enige kracht? Zie jij een politieke moslim partij? Zie jij Moslims die deur aan deur gaan om hun geloof te verspreiden?Als je nu zou kunnen verwachten dat westerse maatstaven de scherpe kantjes van de islam afhalen, dan nog heb je kans dat in de toekomst plotsklaps een factie opstaat die liberalisering van de islam met geweld wil tegengaan. Dan zou je toestanden zoals in Marokko, Algerije en Egypte kunnen krijgen. Hoe sterker de invloed van de islam wordt, hoe groter de mond en hoe groter de wens bij islamisten ook de politiek te domineren en naar hun hand te zetten. De tendens in de wereld is niet dat de islam een gematigder koers gaat varen, integendeel.
Ik zie best een probleem, maar ik zou graag een waarde aan dat probleem willen hangen. Op dit moment heb ik er niet zo'n probleem mee als de islam in Nederland onder de 10% blijft, iets wat de komende 25 jaar wel zo zal blijven.Ik zie best een probleem met integratie, maar geen probleem dat niet overbrugbaar is.Ik snap niet dat er zovelen zijn, ook christenen, zij het dat het dan meestal vrijzinnigen betreft, die zich druk maken over mensen die de toenemende invloed van de islam als een probleem zien. Is het dan geen probleem? Is het dan iets wat verwelkomd moet worden? Indien hierop bevestigend wordt geantwoord, waarom?
Precies Hildebrand, waarom is het altijd de autochtoon die moet accepteren wat de allochtoon (en dan vooral de moslim-allochtoon) wil? Waarom moet de westerling zich in zijn eigen land aanpassen aan de nieuwkomer? Ik heb altijd geleerd dat een gast zich richt naar de regels van het huis waar hij verblijft. Dat de gastheer de gast de ruimte geeft om zich thuis te voelen, spreekt daarbij voor zich. De allochtonen zijn hier eerst en vooral als gast gekomen ('gastarbeiders'). Daarna zijn zij gebleven en is er een grote familiehereniging gekomen (volgens mij de grootste fout die Europa ooit heeft gemaakt). Vervolgens willen de toenmalige gasten de samenleving naar hun hand zetten, zodat vrouwen niet meer over straat durven in bepaalde wijken en kinderen worden weggepest. Bovendien spreekt een aanzienlijk deel van deze groep nauwelijks of slecht Nederlands (de goeden niet te na gesproken).Zolang overheden zich blijven uitputten excuses aan te bieden aan moslims omdat er westerlingen zijn die gebruik willen maken van hun recht op vrije meningsuiting, zolang zal de islamist in Saoedi-Arabië of Iran zijn neiging tot verspreiding van de islam in Europa en daarna de hele wereld, gehonoreerd zien door de makkelijke successen die worden geboekt. Moslims hebben over het algemeen een heel kort lontje. Kennelijk is de angsthazerij die Balkenende de laatste tijd ten toon spreidde hierop gebaseerd. Alles mag klaarblijkelijk, ook islamisering, als de vrede maar bewaard blijft.
Ja, de imams die met verve hun haatzaaiende zienswijze verkondigen... die aanmoedigen dat homo's worden verketterd... die jonge volgelingen oproepen om deel te nemen aan de jihad... die vrouwen geen hand willen geven... die weigeren Nederlands te leren... die worden betaald door het buitenland... die zich, als zij hierop worden aangesproken, terugtrekken in hun ivoren minaretten en zich beroepen op de godsdienstvrijheid en de vrijheid van meningsuiting en die vervolgens diezelfde vrijheid van meningsuiting niet aan anderen gunnen..... Zie jij een moslim lobby groep met enige kracht? Zie jij een politieke moslim partij? Zie jij Moslims die deur aan deur gaan om hun geloof te verspreiden?
Nee het hangt niet van jezelf af. Wie als moslim geboren wordt, blijft zijn hele leven moslim en onder islamitische wet vallen, ook Ehsan Jami en Ellian, of ze dat nu leek vinden of niet, want dat is zo bepaald in islam en wordt gehanteerd op die manier in alle landen die islamitisch zijn.Islamisering van Nederland ? Mensen waar zijn jullie toch mee bezig ? Het hangt toch volledig van je zelf af of je gelovig bent of niet, of je katholiek, protestant, jood, moslem of wat dan ook bent. Ik ben niet gelovig. Voor mijn part mogen alle geestelijken met hun heilige boeken zwaaien, op hun kop staan, mij krijgen ze niet. In plaats van lege kerken krijgen we nu volle moskeeen. So what ? Ik voel nergens geen pijn. Ik ben echt vrij.
50 jaar kon bij een gemengd RK-Prot. huwelijk alleen voor de kerk worden gehuwd als één van beiden van geloof veranderde . En zelfs bij een interprotestants huwelijk, b.v. NH-Luth, moest de Luth partner beloven kinderen NH op te voeden.Een niet-moslim die met een moslim trouwt is verplicht moslim te worden of tenminste de kinderen islamitisch op te voerden. Vrije keuze voor de kinderen is daarbij niet aan de orde. Een moslim die deze opvoeding niet doorgeeft aan zijn kinderen, begaat een zonde.
je kunt niet mensen toelaten tot een land en hun dan hun vrijheden afnemen.Precies Hildebrand, waarom is het altijd de autochtoon die moet accepteren wat de allochtoon (en dan vooral de moslim-allochtoon) wil? Waarom moet de westerling zich in zijn eigen land aanpassen aan de nieuwkomer?
Ga jij naar de moskee? Doe jij Ramadan? Het enige integreren dat ik hebt gedaan is eten bij de Turk.Waarom moet de westerling zich in zijn eigen land aanpassen aan de nieuwkomer?
Heb je hier getallen voor? Ooit gehoord van het inburgeringsexamen?Bovendien spreekt een aanzienlijk deel van deze groep nauwelijks of slecht Nederlands
Dit zijn allemaal criminele overtredingen en worden allemaal in ons justitoneel systeem behandelt. Daar hoeven we geen Koran voor te verbranden. Moet er harder worden opgetreden? Mischien wel ja. Moet elke moslim hun vrijheden worden afgenomen? Natuurlijk niet.Vervolgens willen de toenmalige gasten de samenleving naar hun hand zetten, zodat vrouwen niet meer over straat durven in bepaalde wijken en kinderen worden weggepest.
....
Ja, de imams die met verve hun haatzaaiende zienswijze verkondigen... die aanmoedigen dat homo's worden verketterd... die jonge volgelingen oproepen om deel te nemen aan de jihad...
....
Argumenten graag.Tenslotte: islamisering heeft ook gevolgen voor niet-moslims. Want islamisering verkleint de seculiere ruimte.