Ik schaar mij achter Klintersaas en Ferry.
Dit artikel probeert een vergelijking te maken tussen een perzik en het universum. Verder dan een mislukte beeldspraak komt het niet. Door de feitelijke onjuistheden is het onacceptabel dit artikel voor waar aan te nemen.
Neem bijvoorbeeld dit stukje:
Het nog resterende vruchtvlees wordt hierdoor door het vacuüm naar binnen gezogen en door de ijzige temperatuur aldaar wordt al die materie - inclusief gas en water - uit ons deel van het Universum in een klap tot een nieuwe kern of pit omgetoverd : fusie-energie!
Kernfusie treedt alleen op bij uitzonderlijk hoge temperaturen, niet als het zeer koud is. Ook heb ik nog nooit gehoord van de aantrekkende kracht van vacuüm.
Dit artikel laat ook vermoeden dat planeten aan de buitenkant van het universum zitten. Helemaal nergens worden deze radicale beweringen ondersteund door waarnemingen, metingen etc.
Verder wil ik je met klem benadrukken dat het niet toegestaan is in het "Sterrenkunde en Ruimtervaart"-forum eigen theorieën te posten. Hier mag alleen maar gediscussieerd worden over algemeen geaccepteerde theorieën. Om die reden heb ik de topic verplaats naar Theorieontwikkeling. Ook hier gelden regels: dit blijft een wetenschapsforum, dus je moet wetenschappelijke argumenten geven om je stelling te onderbouwen. Doe je dat niet, dan acht ik de kans klein dat deze topic lang openblijft.