Ik begin deze thread met een vraag te stellen waarom een grote wetenschapper zoals A. Einstein in de schepper gelooft.
Het antwoord is zeer duidelijk:
Maar A. Einstein is niet religieus, wel een deist (deisme).Omdat hij verstand heeft en rationeel denkt.
http://www.deism.com/einstein.htm
I believe in Spinoza's God who reveals Himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with fates and actions of human beings.
Albert Einstein
Godsbeeld is niet zo belangrijk maar het gaat hier om de schepper.Waarom ik geen atheist ben ??!
Er zijn heel veel reden waarom, maar ik ga hier drie noemen ivm het bestaan van ElBasir (de Eerste wezen achter het ontstaan van alles wat er ontstaan is)
1) Evolutie:
Kunnen de ongelovigen niet inzien dat [samaa] en de aarde als [ratk] waren, en dat Wij het vervolgens [fatka]? En al hetgeen leeft, hebben Wij uit water gemaakt. Willen zij dan toch niet geloven?021.030
YUSUFALI: Do not the Unbelievers see that the heavens and the earth were joined together (as one unit of creation), before we clove them asunder? We made from water every living thing. Will they not then believe?
PICKTHAL: Have not those who disbelieve known that the heavens and the earth were of one piece, then We parted them, and we made every living thing of water? Will they not then believe?
SHAKIR: Do not those who disbelieve see that the heavens and the earth were closed up, but We have opened them; and We have made of water everything living, will they not then believe?
Dit stukje komt uit de koran.
[samaa] in het Arabisch betekent: hemel, ruimte of iets wat hoog (boven) is.
[ratk] in het Arabisch betekent: één stuk (hoe klein of groot dan ook) van iets die samengevoegd is.
[fatka] in het Arabisch is een werkwoord (actie) => (los) tornen, los / uitrekken, losscheuren, scheuren, openrijten, afrukke, openschuren of scheiden. Hier gaat het om [ratk] van elkaar te doen scheiden met iets (ruimte, lucht, ..) tussenin.
En dan verder lezen wij dat er uit water alles wat leeft levend is gemaakt.
Dit vers verwijst naar de geaccepteerde wetenschappelijke gegevens in de moderne fysica en biologie zoals de big-bang, het expanderen van het heelal en het ontstaan van leven op aarde.
Big Bang Cosmology
Origins of Life on Earth
Voor mij is dus deze evolutie in het universum en op aarde een sterke argument als bewijs voor het bestaan van ElBasir, waarom wil ik dan niet accepteren dat materie eeuwig kan zijn? gewoonweg omdat er een zeer duidelijk verandering aan het gebeuren is en deze verandering is een bewijs dat er iets veroorzaakt is en dus causaliteit.
Oorzakelijkheid, causaliteit of de wet van oorzaak en gevolg verwijst naar de veronderstelling of theorie dat gebeurtenissen plaatsvinden als gevolg van bepaalde andere gebeurtenissen die daaraan vooraf gegaan zijn; een oorzaak gaat vooraf aan een gevolg. Men spreekt in dergelijke gevallen van een causaal verband tussen twee gebeurtenissen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oorzakelijkheid
Conclusie:
Als er iets verandert dan betekent dat dat het veroorzaakt is en dan moet men toegeven dat de eerste oorzaak moet bestaan want het is onlogisch en onmogelijk dat de oorzaken eeuwig zonder begin kunnen zijn en toch een verandering!
Dit is gewoon belachelijk om in deze hypothesen te geloven, toeval zie ik niet in de realiteit komen en het is een soort god die niet te bewijzen staat. Wat betreft de eeuwige herhaling van oorzaken in de materie in zichzelf voor zichzelf is niet logisch en als voorbeeld haal ik hier een kip een ei.
Je zegt kip komt uit ei en ei uit kip, als er geen eitje is dan geen kip of als er geen kip is dan geen ei en dit is zeer duidelijk zonder uitleg dat er een derde element moet tussenkomen om deze onmogelijkheid te breken en verder een verandering en evolutie veroorzaken.
Dit is ook min of meer te verglijken met het ontstaan (veroorzaken) van iets zonder iets als oorzaak!!!!
3) Ik denk na, ik heb mijn vrije wil en veel emoties en waar ik ook heen ga zie ik doel en perfectie in bestaande objecten:Je zegt kip komt uit ei en ei uit kip, als er geen eitje is dan geen kip of als er geen kip is dan geen ei en dit is zeer duidelijk zonder uitleg dat er een derde element moet tussenkomen om deze onmogelijkheid te breken en verder een verandering en evolutie veroorzaken.
Dit is ook min of meer te verglijken met het ontstaan (veroorzaken) van iets zonder iets als oorzaak!!!!
Dus rationeel, empiristisch en realistisch kan ik helemaal niet geloven dat doelloze, irrationele en levenloze blinde materie deze dingen in organisatie zonder wanorde of chaos kan scheppen.
Als ik naar u met een zeer simpele ding kom dan ga je mij niet geloven dat het geen maker heeft (niet gemaakt) omwille van het feit dat het iets is dat ontstaan en gemaakt is. Dus hoe kan ik dan iemand, mijn eigen bewustzijn en alle niet-logische hypotheses geloven dat bijvoorbeeld de cel van de mens en alles erin en eraan de werk van doelloze, levenloze en blinde toevallige materie is.!!!???
Dat de cel uit water en andere aardse stoffen is gemaakt (gevolueerd) ben ik mee akkoord, maar ik ga niet akkoord met hypothesen die er willen beweren (zonder geen enkel bewijs) dat er geen hogere macht, kennis, wijsheid, wil en oorzaak (wat ik ElBasir noem) bestaat die de natuurlijke wetten heeft doen ontstaan en die verder voor een evolutie in bepaalde omgeving kunnen zorgen met een perfecte mens of andere levende wezens als resultaat.
Als ik naar u met een zeer simpele ding kom dan ga je mij niet geloven dat het geen maker heeft (niet gemaakt) omwille van het feit dat het iets is dat ontstaan en gemaakt is. Dus hoe kan ik dan iemand, mijn eigen bewustzijn en alle niet-logische hypotheses geloven dat bijvoorbeeld de cel van de mens en alles erin en eraan de werk van doelloze, levenloze en blinde toevallige materie is.!!!???
Dat de cel uit water en andere aardse stoffen is gemaakt (gevolueerd) ben ik mee akkoord, maar ik ga niet akkoord met hypothesen die er willen beweren (zonder geen enkel bewijs) dat er geen hogere macht, kennis, wijsheid, wil en oorzaak (wat ik ElBasir noem) bestaat die de natuurlijke wetten heeft doen ontstaan en die verder voor een evolutie in bepaalde omgeving kunnen zorgen met een perfecte mens of andere levende wezens als resultaat.
"Om de realiteit van het leven te begrijpen, zoals zij door de microbiologie duidelijk is geworden, moeten we ons een cel voorstellen die duizend miljoen maal vergroot is, tot hij twintig kilometer in doorsnee is en op een gigantisch luchtschip lijkt, dat groot genoeg is om een grote stad als Londen of New York te bedekken. We zien dan een voorwerp van onvergelijkbare complexiteit en toegepast ontwerp. Aan de oppervlakte van de cel zien we miljoenen openingen, zoals poorten van een groot ruimteschip, deze gaan open en dicht om een voortdurende stroom materialen in en uit laten gaan. Als we één van deze openingen binnengaan, dan bevinden wij ons in een wereld van superieure technologie en ontzagwekkende complexiteit (een complexiteit) die voorbij onze creatieve mogelijkheden ligt, een realiteit die de duidelijke tegenpool van het toeval is, wat in elk opzicht alles wat met de intelligentie van de mens gemaakt is, te boven gaat ."
Michael John Denton in zijn boek Evolution: A Theory in Crisis
Puzzels