aub Let op mijn antwoord is niet wetenschappelijk onderbouwd!
In het licht van de onvrede onder de diverse creationisten
overweeg ook terleurstelling
ten eerste worden namen en partijen gevormd.
zwart-wit.
Ik beweer niet eens de de 'evolutie-theorie' geheel onwaar is.
Ik probeer een alternatieve 'theorie' voor te stellen,
of mogelijk iets toe te voegen aan de 'evolutie-theorie'.
opdat moment word je creationist genoemd. ik was zelf verbaasd dat hier zelfs een woord voor bestond.
Dit klonk bijna het zelfde als de klas uitgestuurd worden.
Inzake de bewijzen voor de evolutietheorie is dit topic voor hen misschien een welkome uitlaatklep.
bewijzen zijn welkom,
gedachtes zijn welkom,
ideeen zijn welkom,
alles wat tot meer inzicht bijdraagd is welkom..
'In mijn topics wel'
'in 'evolutie' topic heb ik (helaas) andere ervaringen ondervonden'.
De creationistische groep geeft een duidelijk signaal af dat zij zich achtergesteld voelen in de wetenschappelijke wereld.
Ik hoor bij geen enkel groep, ik ben 'grijs', ofwel onpartijdig...
Ik probeer een dicussie op te starten of los te maken.
Door de niet wetenschappelijke achtergrond wordt deze discussie per direkt afgekapt met de volgende woorden:
dus je kunt over dit onderwerp wel proberen telkens nieuwe vragen te stellen en theorieen op te zetten, maar ik zal ze niet beantwoorden om de eenvoudige reden dat mijn kennis erover tekort schiet
Dat komt vooral omdat je een verkeerde methode hanteert in dit forum en "debatten " :
Je gaat immers , zowat overal waar je maar kan , selectief en parijdig op zoek naar argumenten en verslagen van feitelijk onderzoek die uw vooropgestelde stellingen (schijnbaar en vooral oppervlakkig ) kunnen ondersteunen
tsjok45 schreef:Ik meen ook dat je naast je geloof in het creationisme ook allerlei andere " bijgeloven " aanhangt
Blijkbaar ben je iemand die in het "bovennatuurlijke" gelooft en ben je er misschien van overtuigd
dat je dat naar je hand kan zetten ...
tsjok45 schreef:Dat komt ook omdat u allerlei begrippen van allerlei verschillende " culturele , mythologische en
talige " origine , op een grote hoop gooit en daaruit een soort van eigenzinnig zeer persoonlijk
begrippenstelsel brouwt ...
Maar vooral : Probeer nu eens wat minder te spartelen als een duiveltje in het wijwatervat .... leer gewoon zwemmen ...
Je toont weer aan niet te begrijpen wat natuurlijke selectie precies inhoudt.
Dus je beschouwt geboren worden zonder armen en/of benen als een mogelijk voordeel?
Dat je natuurlijke selectie niet begrijpt.
maar omdat ik nu het gevoel heb iets te veel basale dingen uit te moeten leggen.
En waarom zou het menselijke DNA wel intelligent zijn en dat van een hond bijvoorbeeld niet?
Bij deze bied ik dus de mogelijkheid om creationisme op de wetenschappelijke kaart te zetten en alle misverstanden uit de weg te ruimen.
hmm... misverstand over wat? geduld? vriendelijkheid? begripvol?
Allereerst moeten we zien te bepalen welke vorm creationisme in aanmerking komt in deze discussie.
Hoe kan inhemelsnaam iemand een evolutionist iets over het creationisme in kaart brengen als discussies afgepakt worden, of zeer onvriendelijk behandeld worden?
Erik schreef:Ik voer voorlopig de volgende 3 aan (aanvullingen hierop zijn uiteraard welkom):
1. Jonge aarde creationisten
2. Oude aarde creationisten
3. Intelligent Design creationisten
Als we het eens zijn over de vorm dan zouden we verder kunnen gaan met de volgende vraagstukken:
1. Hoe oud is de aarde en op welk empirisch bewijs steunt het antwoord op deze vraag binnen het creationisme?
2. Hoe is het leven op aarde ontstaan?
3. Hoe is de mens in het bijzonder ontwikkeld tot zijn huidige status?
4. Hoe heeft ander leven naast de mens zich ontwikkeld (bijvoorbeeld: andere zoogdieren, vissen, vogels etc.)?
Wederom zijn aanvullende vraagstukken natuurlijk welkom.
Als e.e.a. voorspoedig verloopt dan zal de discussie zich vanzelf uitbreiden denk ik.
doe niet zo flauw, onderken ook dat de mens nog steeds niet weet hoe 'Hoe is het leven op aarde ontstaan?' en
'Hoe is de mens in het bijzonder ontwikkeld tot zijn huidige status?' en
'Hoe heeft ander leven naast de mens zich ontwikkeld '
mischien heeft men wat idee-en, en geeft de wetenschap wat terug koppeling door onderzoek aan quarcks, en DNA, en natuurkunde en chemisch.
Maar 'niemand' kan leven laten ontstaan uit niets.
lees volgende topics eens en begin een eerlijke beredenatie te voeren.
wees niet partijdig. en bevestig uw antwoorden met aannemelijke argumenten en verdedig uw zelf op een eerlijke 'deftige' manier.
loop niet te schreeuwen 1x1 = 1 omdat dit in het wiskunde boek stond. maar denk ook eens naar waarom 1x1 = 1, en denkna waar 1 vandaan komt.
Wilt u in deze topic met een 'creationist' spreken of een 'evolustionist',
of met iemand die nog nooit van beide gehoord heeft?