Klintersaas schreef:...
Tot slot nog een vraag aan psycho: zouden wij je geslacht mogen kennen? Voorlopig is dat nog irrelevant maar er komt misschien een punt in de discussie waarin dit gegeven interessant zou kunnen zijn.
Ik ben een jongen van 16 jaar.
Paul G schreef:Mijns inziens sluit het een het ander niet per definitie uit, maar goed.
Ik vind de relatie tussen (losgeslagen) vrijheid en het uitgaansleven waarin zich dit eventueel manifesteert wel interessant. Je zegt zelf dat je meer nadelen ziet dan voordelen en ik ben eigenlijk wel benieuwd welke dat dan zijn (zowel de voor- als nadelen en jouw eigen afweging waarom die nadelen groter zijn)? Ook ben ik benieuwd hoe/waarom je zelf de relatie van het uitgaansleven met vrijheid legt?
Ik zal de voor-en nadelen even op een rijtje zetten:
voordelen:-ontspannen (plezier maken)
-eventueel kennissen ontmoeten
nadelen: -geen doel(geen nut)
-makkelijk alcoholverslaafd geraken of gewoon teveel drinken en de volgende dag een kater hebben
(-drugs beginnen dealen)
-nu wil ik een belangrijk punt aanhalen:de eigenwaarde,zelfrespect en waardigheid vallen weg
(bv. als je ziet hoe een meisje zich kleed op een fuif,het meisje wordt dan aanzien als een object(eventjes gebruiken en dan wegsmijten) en dit is in de realiteit wel zo(of niet?)...Als je bijvoorbeeld met dat meisje vrijt voor bv. 3 maanden en je ziet dan plots iemand die 'sneller' is dan je huidige partner,dan wordt dat meisje in de steek gelaten en zoekt de jongen de andere partner op en vaak is de pijn na een relatie erg groot.)
Dit laatste punt is mijn mening en ik weet niet hoe jullie dat zien.En dit laatste punt is ook deels waarom ik het uitgaansleven met vrijheid associeer.
Kiwiwoman schreef:...
Ik ben bang, dat dat in de Islamomgeving niet zo is, en dat je nu bevestiging daarvan zoekt, om niet het gevoel te krijgen, dat je wat mist?
Dat was inderdaad vroeger zo(een jaar geleden) maar naarmate ik er meer en meer over 'filosofeerde' kwam ik tot een conclusie die ik nu met jullie wil discussieren.