Moderator: Rhiannon
Een wiskundeknobbel is iemand met een opmerkelijk talent voor wiskunde (ongeacht de overige talenten).wat bedoel je daar specifiek mee?
bleek, dat de knobbel een achterhaald idee is.Knobbels? Nee.
oh my god. dat is echt heel slecht nieuws voor mij. Bij mij schijnen de hersenhelften heel slecht geintegreerd te zijn. ik heb er geloof ik zelfs een diagnose voor. en ik studeer ******** wiskunde. heb ik nu voor altijd een excuus dat het wat minder gaat. sorry guys, was never meant for it anyways. Het komt niet helemaal als een verassing eigenlijk. Wiskunde is een vakgebied dat veel 'cunning' vereist. dynamische mensen. Zelf ben ik zo statisch als de pest. veel geheugen, weinig megahertzen voor mij (om een heel foute computervergelijking te maken). En net zoals de betere computers voor complexe dynamische problemen, zijn de betere wiskundeknobbels ook goed geintegreerd (bijvoorbeeld de playstation 3). Maar, nu heeft de rest van de populatie dus absoluut geen excuus meer als ze zeggen: 'ik ben niet goed in wiskunde'. Ik ben toch aardig ver gekomen (derdejaars, ongeveer de helft van de studie nu gehaald, lichte vertraging dus), tot nog toe. ondanks dat ik er dus geen ideale hersenen voor heb. denk dat ik toch die tutorbaantjes maar ga nemen (heb ik eerst niet gedaan, omdat ik dacht dat ik er niet sociaal genoeg voor was). als iemand het die alfa's kan uitleggen, is het toch een alfa?foodanity schreef:Mensen die goed in wiskunde zijn hebben een beter samenwerkende hersenhelften, zie hier:
http://www.kennislink.nl/web/show?id=112016