Ik denk dat dit zeer moeilijk te combineren valt, zeker in het eerste jaar. Ik studeerde welliswaar in Belgie, maar in mijn eerste jaar geneeskunde had ik vaak les van 8-17u, elke dag, dan moet je 's avonds, tenminste als je op kot/kamers zit nog koken, en wil je je vastt nog wel wat ontspannen. Dan zou je eigenlijk nog wat moeten samenvatten, een practicum voorbereiden of een verslag ervan maken, oefeningen van de werkzittingen proberen te maken alleen of in groep. En dan zijn je dagen toch wel behoorlijk gevuld hoor. Nu in het jaar moet dat nog wel lukken natuurlijk, hoewel je natuurlijk niet alle lessen gaat kunnen volgen, maar tijdens de examenperiode lijkt me dat toch een ware hel! Ik heb het dan werkelijk over 2 studies doen he, niet een taalcursusje op donderdagavond van 20-22 u volgen maar werkelijk 2 fulltime studies doen. Je hebt in het secundair wat extra vakken bijgenomen, maar je moet beseffen dat de tijd die jij in het secundair spendeerde aan je studies, ook met die extra vakken bij nog steeds een heel pak minder is dan wat je aan de universiteit zal moeten doen als je een studie als geneeskunde begint hoor. In ieder geval succes moest je het toch doen, maar een sociaal leven zal je dan wel niet meer hebben